Alla inlägg den 26 november 2013

Av Niclas Bernhardsson - 26 november 2013 22:00

Jag var förstås lite sliten från lördagens ruggiga långpass. Ruggiga därför att jag inte var tränad för den, absolut inte! Efter passet så blev jag superstel i hälsenorna och sen på måndag morgon så var hälsenorna ganska okey men jag kände lite i vänster knä. 2 Ipren och sen var det faktiskt bra efter det. Men så var det ju tisdag och träning med klubben. Jag hade bestämt att köra lugnt och med Ullis. Sen dök Flaken upp och vi försökte köra som så att vi körde lite olika i yttervarv för att kunna köra tillsammans men Ullis lyssnar på musik och kör lite själv istället och Flaken börjar bli tvungen att krypa ned i samma spår som mig och då väljer vi förstås att ta innerspår bägge två. Eller jag går förresten ut lite, lite grand och det förstår jag inte riktigt nu för jag skulle ju ta det lugnt! Men det känns bra och det blir någon slags superkompensation men säg den lycka som varar för evigt. Det dröjer inte alltför länge förrän det bara tar stopp. Vi körde "långa stegar" och när det är 8-minutersintervall så känner jag hur jag liksom bara flyter ifrån Micke men sen häller någon sirap i först vänster ben och jag tar varningssignalerna på allvar. Så här i efterhand så förstår jag inte att jag var mycket hårdare mot mig själv och bara joggade. Men jag försöker komma igång igen och då blir det bara jogg fast emellanåt så känns det sådär lätt igen men det är ganska flyktigt. Lustigt! Hursomhelst så blir det faktiskt 10 kilometer iaf. Jag råkade trycka bort löpskolningen men gissar att den var på åtminstone 350 meter vilket ger 10 km prick. Pulsen skenade igen vid uppjoggen fastän jag gick i början. Skumt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards