Alla inlägg den 7 november 2013

Av Niclas Bernhardsson - 7 november 2013 20:30

Så var det klubbträning men det regnade och kanske inte var så jätteinspirerande så det blev bara jag och Ullis! Några har fortfarande löpvila och några är iväg och springer. Men själv så tycker jag att det bara är mer inspirerande att springa då det liksom skall ta emot lite grand. Då sållas agnarna från vetet liksom! ;-) Och så känns det faktiskt bättre efteråt och kanske härdas man lite i psyket också. Nu var det ju inte alls så jäkligt iofs utan snarare nästan perfekt löparväder med lite lätt fallande duggregn. Men det blev lättare träning då det bara var jag och Ullis och jag har som sagt var inte fungerat helt perfekt på slutet. Hässelbyloppet får nog anses som ett relativt lyckat lopp med tanke på hur det har gått efter det. Kanske är man mer inställd på mängdträning nu också. Hursomhelst så började vi att jogga lite på måfå och eftersom Matte W hade sagt att han skulle försöka dyka upp så joggade vi lite mot det hållet men sen började vi att springa lite hursomhelst. Efter det bra tag, kändes det som iaf, så säger Ullis att vi bara sprungit 3 km och det var lite som en käftsmäll. Men vi tuggade på och farten var endast runt 6 min/km och man passerar såklart en hel del backar så lite styrka blev det också. Som vanligt så börjar det kännas bättre efter ett tag och jag vill både fortsätta och inte. Det är ju för sjutton Gunde Svan på teve och det vill man inte missa. Nu handlade det ju om golf iofs och fast jag gillar golf så finns det ju mer inspirerande program att följa men även det här var kul. Sörenstam tränade hårdare än många trott. Tror iaf jag! Sen körde vi plankan jag och Ullis. Vi skulle följa något program där man hela tiden ökar och det kändes fjuttigt att börja på endast 20 sekunder men efter att ha sprungit en mil så kändes även det. (Jag fuskade iofs och körde 30 sekunder)

Av Niclas Bernhardsson - 7 november 2013 10:50

Yepp! Även idag kom jag iväg rullandes på mina XC Path 2011! Kändes härligt att ta i lite men idag stänkte det upp lite väl mycket på benen så jag ser ut som jag varit ute och kört cross. Kanske skulle slänga på ett par stänkskärmar... Och man blir lite väl flåsig så lite mer luft i däcken vore inte dumt men å andra sidan så blir det lite hårdare träning med mindre luft. Det blev även lite reklam för en kille, som jag känner lite grand, såg när jag drog iväg och kom senare in i butiken. Troligtvis inte en tillfällighet! :-) Får se om jag orkar springa lite på bandet idag för igår kväll så kände jag av halsen rätt mycket. Det var troligvis det som gjorde att jag fick sådana problem på tisdagspasset. Nåväl, det är bara att vänta och se om det bryter ut.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards