Alla inlägg den 5 november 2013

Av Niclas Bernhardsson - 5 november 2013 22:30

Tisdag och klubbträning igen men kroppen har inte riktigt fungerat. Trött och svårt att komma upp på morgnarna och bara en sådan sak som att vänster lillfinger är konstant fruset och halvt bortdomnat gör ju att man får funderingar. Men det brukar bli bättre på dagen och sen är det bara att hoppas på det bästa att det funkar även på kvällen. 

Och uppjoggen gick väl hyfsat bra då kroppen svarade. Kanske lite flåsigt men det har det ju varit förr i början. Vi körde ett varv extra då det var ganska snällt pass för dagen. Eller för kvällen kanske man skall säga. Det var en enkel udda stege - 1,3,5,7,5,3,1. Röda gruppen körde en till 7:a och gröna gruppen körde ingen 7:a alls. Jag valde den gula gruppen och körde alltså som examplet. Men vid första 5:an börjar jag få tyck över struphuvudet och det blir bara värre. Och i mitten på den längsta intervallen så får jag konstant springa och hålla isär tröjorna från halsen då jag nästan får panik och inte kan andas. Det känns som jag blir stypt. Det slutar med att jag försöker töja alltmer och sen sliter jag bara upp tröjan så understället går sönder. Jag får ändå sänka farten allteftersom då jag mår lite dåligt men klarar ändå av att genomföra passet och håller ungefär jämna steg med övriga i min "klunga". 

3 varvs nedjogg iaf och passet vad kan det ha blivit...? Uppskattningsvis 2 km uppjogg, 400-500 meters löpskolning. Passet borde väl ha gått i snitt på 4.30-4.40 iaf och det blir ca. 5,5 km om inte mina matematikkunskaper sviker... Avslutningsvis så joggade jag ned 1,2 km. Totalt dryga 9 km iaf. Måste upp lite mer dock men det var ett ganska snällt pass.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards