Alla inlägg den 6 december 2019

Av Niclas Bernhardsson - 6 december 2019 20:00

Fredag och på skolan så hade vi styrt om till "Alla bakar" och det kändes som ett litet projekt. Först så gällde det att sätta ramar så att inte de som bakar skulle baka för mycket och se hur fördelningen skulle gå till. Jag bestämde att vi lottar ett led och sen fick man gå och hämta en bakelse/kaka i taget och sen ställa sig i ledet igen för att upprepa proceduren tills man fått ta tre bakelser. Det gick väldigt smidigt och snart så satt alla med både saft och bakelser och tittade på Lilla Skola Aktuellt. Det gick oerhört smidigt och innan lunch så hade vi haft en kille från Röda Korset som visat HLR. En perfekt dag och sen fick jag bilen full med elever som ville få skjuts hem. Snart var jag på väg hem och när jag har släppt ev en kille i Gnesta så ringer Ullis och undrar om jag inte skall gå in på Humbles och köpa lite fika... :-0 Oops! Jag som redan ätit två goda bakelser är väl inte supersugen men ibland får man ta en för laget. Så in på Humbles och som vanligt så blev det lite hejande på elever som passerade utanför. Och när jag ändå var inne i Gnesta så letade jag efter dammsugarpåsar, till dammsugaren jag använder till badrumsrenoveringen. Till slut så hittade jag vad jag letade efter på Hemköp. Väl hemma så blev de fika och efter det så var det dags att byta däck på volvon. Då hittade jag inte adaptern till säkerhetsmuttrarna och man kan väl bara konstatera att konceptet fungerar... Men efter ett massivt sökande så hittade jag adaptern och arbetet kunde fortgå. Sen blev det lite mys framför teven. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards