Alla inlägg den 8 december 2019

Av Niclas Bernhardsson - 8 december 2019 18:00

Söndag och som vanligt har det varit fullt upp. Jag har fortsatt med renoveringen och dessutom satt betyg på alla eleverna. Sen upptäcker jag att jag har ett arbete som måste vara inne idag, söndag! :-0 Man kan välja mellan tre uppgifter och passade inte någon av dem så kunde man ringa till handledaren, för att diskutera istället. Tyvärr hade jag ingen förkunskap av någon av uppgifterna men Tim tipsade mig om att analysera "Till vildingarnas land"! Här gällde det att jämföra mellan Maurice Sendaks bok och filmateringen utav den. Så efter Julkalendern, som vi för ovanlighetens skull följer, och dessutom med glädje, så valde jag att först titta på boken, som jag redan nämnt, och sedan på filmen. Filmen var rätt lång men vilken fröjd! Jag förstår verkligen att den fanns som uppgift och efter att ha analyserat den, på rekordtid typ, så sprutade det ut ideér hur man skulle kunna jobba med både bok och film i klassrummet. Riktigt kul och jag skrev ned lite över två sidor och jag kände mig riktigt nöjd med min insats. Dock så var klockan tio minuter i tolv då jag var klar. Och typ prick tolv så hade jag fått ut den i forumet. Sen natt och sen var det bara att försöka komma ned i varv. 

Och vad var det för något med rökmolnet då? Jodå, jag hade ju köpt nya dammsugarpåsar och det var ett annorlunda koncept med att man köper en adapter, till just den dammsugaren jag har, och sen finns det standardpåsar. Jag hade väl dammsugit en bra stund, på lördagen, när det bara tjoffar till och allt är som i en dimma! Det tar mig en sekund att förstå att det har gått hål i dammsugarpåsen och det är damm överallt. Och dessutom slipdamm... 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards