Alla inlägg den 3 december 2019

Av Niclas Bernhardsson - 3 december 2019 22:30

Tisdag och idag skulle min klass simma och de ville att jag skulle vara med på det och dessutom vara med då de skulle äta. Jag satt först och gick igenom lite betyg, och omdömen, innan jag fick sätta mig i bilen och dra iväg till Frejaskolan. Jag kommer knappt in i skolan förrän jag redan fått krama 5-6 stycken och det var knappt några ute. Sen in i skolan och där var det lugnt, då jag gick in på högstadiedelen. Jag möter upp min klass och några är lite sena så vi får vänta. Det är tyvärr lite kaos i matsalen, då många varit iväg på bio, så vi får sätta oss lite utspritt och massor av gamla elever vill kramas och hälsa. Riktigt roligt och omtumlande. Samtidigt måste jag ha full fokus på min klass men det går inte. Dock så sköter sig alla perfekt och alla är i tid till badhuset. Där får vi vänta lite då det är en annan klass innan. Sen är det bad och jag har som uppgift att kolla av simförmågan och som de simmade. Alla, jag menar ALLA klarade simprovet. Jag blev lite chockad och sen var det lite extrauppgifter och alla skötte sig exemplariskt. De undrade varför inte jag simmade men det är nästan så att jag skäms över min dåliga form. Att så fort gå från en kanonform till en pösmunk...  :-0 Sen är det dusch och ombyte och bara gå på bussen. Men när bussen kommer så ser den lite mysko ut. Fronten står upp och den liksom studsar fram. Oookey... Chauffören svamlar något om att han kanske inte kan åka... Lite svamligt men sen är han tyst. Sen åker han och säger att han måste nog stanna vid Gnesta busstation. Och där stannar han och sen säger han att han inte kan åka och försöker ringa och få en ny buss. Hmm, lite surt då det precis innan gick en buss som stannade någon kilometer ifrån skolan. Det blir en massa samtal om taxi och diverse och några elever får skjuts och så vidare. Sen håller chauffören på med en massa saker och rätt som det är så säger han att han kommer att försöka men det låter lite osäkert och jag ropar att eleverna måste ha på sig bältena. Är det något fel på fjädringen så är det ju lättare att få släpp. Men det går bra och snart nog så är vi tillbaka på skolan och allt löser sig bra med de som skall ha vidare skjuts. Puh! Sen möte på det och fort hem då det väntade träning. Jag var superseg och kände mig lite stressad angående betygen så jag bestämde mig för att bara köra med nybörjarna och köra uppjoggen och löpskolningen med huvudgruppen. Men väl på plats så är det bara Peresen och vi tar det lite lugnt och väntar ett tag med att dra igång. Sen dyker det upp en gammal arbetskollega till mig och jag säger att hon kan hänga med oss. Hon väntade in en kompis och sen blev det så att bägge hängde med och sprang. Jag körde löpskolningen och sen avvek jag och Ullis. Skönt att röra sig. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards