Alla inlägg den 10 december 2019

Av Niclas Bernhardsson - 10 december 2019 21:30

Tisdag och återigen så var mina elever på Frejaskolan och sen skulle jag ta mig till Frejaskolan för att äta med dem. Och jag kom i bra tid och det blev samma härliga besök som sist. Många elever ville heja och prata och jag fick vara lite otrevlig på slutet och visa att jag hade bråttom för att hinna bort till simsamlingen. Alla var grymma, precis som sist, och jag passade på att vara lite delaktig i undervisningen och visade dem några övningar innan David tog över. Det märks att man saknar idrottslärarjobbet. Men det här är också kul och nu är det klasslärarjobbet som gäller. Sen var det några elever som inte trodde jag kunde simma en längd under vattnet så det var jag bara tvungen att visa. Men det var första simningen sedan Kalmar den 17:e augusti. Så jag andades lite och sen dök jag i. Det gick förvånansvärt lätt och när jag var framme vid kanten så gjorde jag en vändning och efter den kändes lite jobbigt så jag trycker bara ifrån lite lätt och går upp. Jag brukar alltid kunna köra en längd men har alltid varit rätt slut vid kanten och det här var nog första gången jag kunnat vända utan problem. Men sen var det fokus på barnen igen och efter simningen så var det hemfärd med bussen. Dock så slängde idrottsläraren in handduken och det var honom jag tänkt få lift med tillbaka till Gnesta för att hämta upp bilen. Men jag sade att jag löser det. Och väl tillbaka så var det möte och Jonte kunde skjutsa tillbaka mig efter mötet och jag blev riktigt imponerad av hans fyrhjulsdriva Suzuki. Den hade ju supergrepp i halkan och en sådan kan jag lätt tänka mig. 

Sen vidare hem och Ullis och jag fixade kroppkakor till oss själva och Tim fixade egen mat. Sen gick klockan och jag höll på med allt möjligt och sen blev det riktigt bråttom. Men idag kom ingen på nybörjarträningen så Ullis och jag tog bilen och kollade hur banan såg ut inför Nyårsjoggen. Tyvärr var det en bom, vid Långnäs, så där fick vi vända men vi ansåg att det gick att springa iaf. Sen tillbaka och vi kommer samtidigt som en annan bil och vi ser att det är en tjej som hängde på förra gången. Hon tänkte joina även idag och det var kul. Dock var inte hennes kompis med, en som jag jobbat med på Bosch Rexroth. Och strax därefter kom Peresen och sen kom Rainy joggandes och bakom honom ser jag Tokan och Flaken. Flaken är dock inställd på intervaller så han kör eget men vi börjar jogga för nu skall vi testa Nyårsjoggen. Jag är lite orolig att jag skall få en pulspeak, då jag inte har med mig min astmaspray, men det varkar vara lugnt. Farten är runt 6.10-6.15 och det känns lugnt och skönt. Dock blev det nästan för realistiskt för jag var ofta själv, där framme. På Nyårsjoggen så har vi en regel och det är att ingen får springa förbi mig. Det är för att inte farten skall trissas upp då det är en social jogg. När vi kommer fram till Stadshotellet så springer jag dock fel och ingen märker det, inte jag heller, tyvärr. Så vi missar en bit och det är en dryg kilometer. Ut i mörkret och pannlampor på. Min är inte fulladdad men den räcker till bra ändå. I någon backe så tycker även jag det är lite tungt och rätt som det är så får en person lite problem och kanske låg vi lite för hårt ett tag. Jag tänkte inte så mycket på farten då men på Nyårsafton blir det full fokus på farten, det lovar jag. Väl framme så stänger vi av klockorna och då ser jag att jag bara får 8,75 km och jag kommer snart på vart jag sprang fel. Men då har man gjort felet och det var bra att det var på träning. :-) Sen avslutade vi med Julkalendern och fy vad äckligt det var. Ha ha, jag är lite kräkmagig och jag kunde inte ens titta när Tomten snorade lite... Urk! Där slutar vi! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards