Alla inlägg den 13 december 2019

Av Niclas Bernhardsson - 13 december 2019 20:00

Fredagen den trettonde och det var jag förstås inte sen att påtala på skolan. Eleverna tyckte det var roligt och det blev lite diskussion om det. Jag berättade att det egentligen inte fanns någonting som bevisade att man skulle ha mer otur just den dagen. Men jag började dagen med en enkät om hur miljön är i klassrummet. Jag upptäckte, precis innan vi slutade igår, att det fanns lite sjaskig jargong och jag ville bena upp det. Och jag hade även mailat ut till föräldrarna och säkert skrämt upp några av dem. Men sånt här är inte okey och när man upptäcker det så är det bara att ta tag i det. Och som lärare så märker man tyvärr inte så mycket som eleverna tror. Så att de inte tror att man inte bryr sig. Jag har märkt ett beteende som visar på just det. Och det är trist. Så jag samlade in enkäterna och nu hade jag helgen räddad - Yippie! Eller inte... Men det var tvunget att göras. Sen, väl hemma, så försökte jag fixa iordning inför renoveringen. Den har jag inte gått helt perfekt och jag har varit tvungen att ändra lite i min planering och utformning av badrummet. Efter det ville jag träna lite och Ullis var iväg på jobbfest. Men orken fanns inte där och det märks att det är betyg, på skolan, och mycket att göra. Jag har ännu inte fått växlingen att fungera helt perfekt mellan klingorna fram så när ett kedjetapp sammanföll med att jag kände mig riktigt trött så avbröt jag helt abrupt! 23 minuter blev det och det var det träningspasset. Men ändå skönt att komma igång med Zwift igen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards