Alla inlägg den 20 december 2019

Av Niclas Bernhardsson - 20 december 2019 21:00

Fredag och alltså dags för julavslutning, på skolan. Jag gick upp lite tidigare och snaggade till mig. Nu är det lite lättare än då jag var ung och t.o.m fick för mig att klippa mig själv. Nu åker hyveln fram och det är väl någon enstaka gång som jag har missat lite och fått någon mohikanfrisyr av misstag. Men sedan dess känner jag av noga och idag blev inget fel och heller inget felskär. Sen, efter att ha duschat klart, var det full fart och snart var jag på skolan. Idag var det i princip bara film men jag samlade förstås klassen först och tog in mobilerna. Sen var det film och jag förstod direkt att det skulle bli lite jobbigt då det blivit fel på ljudet. Man hörde i princip ingenting där vår klass satt och det skulle bli jobbigt för alla och de som har svårt med koncentrationen innan skulle få det riktigt jobbigt. Så jag snackade lite med en kollega om att vi släpper iväg de som inte orkar till vårat klassrum. Och så fick det bli med ett gäng. Sen händer det en sak som gör att jag måste avvika och leta reda på en elev. Men det fick ett lyckligt slut men jag hinner inte tillbaka riktigt tills barnen skall gå hem. Så när jag kommer så står alla klara i kapprummet och vinkar adjö. Inte riktigt det slut jag hade önskat men så kan det bli ibland. Säkerheten går först. Efter det så var det lite gemensam fika men jag stannade inte så länge. Bara så jag hann önska mina trevliga kollegor god jul. Men så skönt att få lite lov själv och på vägen hem så stannade jag till och köpte lite fika i Gnesta. Och idag så skulle Felix komma hem och fira jul med oss. 

Väl hemma så var det familjemys och vi hade alla en trevlig kväll. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards