Alla inlägg den 29 januari 2022

Av Niclas Bernhardsson - 29 januari 2022 23:00

Söndag och det blev en hel del fix hemma. Ullis fixade en hel del i källaren och jag passade på att måla det som var kvar. Kanske, kanske kan jag måla lite till men det är typ ställen som inte syns. Jag har förresten lite socklar kvar att måla. Men det blir imorgon. 

Så var det det här med Tour de Zwift som jag signat upp på men aldrig startat. Nu var det nog försent men jag kollade upp och rätt som det var så hade jag och Ullis klickat i att vi skulle starta 17.02 i C-klassen, på stage 6. Det var lagom längd så kunde vi ta ett långpass imorgon, söndag. Tanken var att kanske inte maxa men med "tävlingslapp" på bröstet är det svårt att inte ge allt och kanske är det bra att man inte blir van vid att hålla igen. 

Så var det då dags och vi kom nästan försent och jag satt på cykeln en knapp minut innan start och Ullis hann klicka i pedalerna precis när loppet startade. 

Direkt så börjar jag att trycka på och jag känner att jag är rätt långt bak i fältet och skall jag ge mig en ärlig chans så behöver jag snabbt komma uppåt och det är riktigt hårt rätt länge och jag klättrar och klättrar och snart ligger jag runt plats 130 och nu går det lite långsammare uppåt men det går stadigt. Så fort det blev en lagom lucka att klara av att avancera så tog jag den och tryckte på. Nu är jag i sista gruppen där jag känner att nu är det nog och jag måste börja spara på krafterna. Mot slutet så märker jag att jag som bäst kan bli 101:a, OM jag skulle vinna klungspurten men det är förstås att tro på för mycket. Hur stor gruppen var vet jag inte då jag hela tiden låg långt fram. Det närmade sig hela tiden och när det var en knapp kilometer kvar så märker jag att många inte kan hålla sig och tempot stegrar sig rejält. En trycker max och en annan hänger på. Jag kan omöjligt hålla mig och blixtsnabbt så maxar jag och försöker komma ikapp men snart sprutar mjölksyran och jag orkar inte riktigt hela vägen och är lite besviken på mig själv att jag släppte förbi några bakifrån. Tror jag blev 107:a men är lite osäker. Det var ändå 1902 stycken som var med så jag är nöjd och det står att jag höjde min ftp till 270 watt. Det är klart inspirerande och det beror mest på att jag kalibrerat trainern. Det är lite surt att jag kom på det så sent för jag har ju kört i flera år. 

Jag fick tiden 33.37 och sträckan var 24,35 km. Sen rullade jag lite lugnt tills jag kom upp till 40 minuter och både Ullis och jag slutade. 

Jag blev inte riktigt lika slut som förra maxkörningen men nu var det en hel del taktik och riktigt kul. jag får väl ställa upp i stage 7 också. 

Vi avslutade med att se på stjärnorna på slutet. Riktigt kul att se Per Andersson.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards