Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Niclas Bernhardsson - 11 oktober 2008 21:55

0-0 var väl kanske inte helt oväntat men ändå så trodde jag på minst ett mål åt något håll. Sverige var dock det bättre laget och Ronaldo var ju fjantig. I den här matchen så sjönk han i mina ögon. När han upptäckte att han inte klarade av att hålla bollen kvar i spel och därigenom gjorde så det blev inspark till Sverige så ville han få det till att det istället var inkast. Nä, fulspel gillar jag inte och jisses vad Zlatan får allt emot sig. Minsta dutt och portugiserna faller. Och fick Zlatan det gula kortet för, det iofs fula, armtaget eller för att han slängde tillbaka bollen onödigt högt? Väldigt hårt dömt oavsett.

Att Zlatan är bra är det inget snack om och kvinnorna fick visst inte Ronaldo på fall. Ha ha, såg Ni intervjun med Ronaldo nyss så fattar Ni vad jag menar.

Och jag håller även med Christiano med att Sverige var bättre i första och Portugal bättre i andra. Iaf så var det mer jämnt i andra. Bra match och inte var det en så himla 0-0-match som kommentatorerna säger. Med lite utdelning på chanserna så hade det låtit annorlunda.


Bra Zlatan!

Av Niclas Bernhardsson - 11 oktober 2008 20:59

Ullis och jag var ute och gick på kvällen då vi såg att det brann mitt i skogen. Lite skumt och första tanken var att det var ungdomar som härjade. Efter att ha tittat ett tag så tycker vi att det blir värre och jag bestämmer mig för att ringa 112. Lika bra och efter ett tag så blir jag kopplad till polisen och förklarar läget. Sen flammar det upp ordentligen och jag har hunnit inspektera läget lite mer. Från det håll jag kollar så ser det ut att vara runt 6 meter brett och glöd som flammar upp då och då med risk för att antända torra lövträd runtomkring. Som tur är så är det surt i gräset men jag blir ändå tvungen att ringa 112 igen då det brinner rätt friskt ett tag. När väl brandkåren är på väg så har jag hunnit kolla av läget från andra hållet och ser att det är som en dunge, kanske avsedd för att bränna ris och löv. Asch, jag känner att jag måste ringa och bli kopplad till räddningstjänsten igen och förklarar läget men de är redan på väg. Hm, det känns lite pinsamt ibland men då det kommer lite vindar så flammar det upp och nu är det ju inget att fundera på längre. Väl framme så visar jag dem upp och efter ett litet tag så är jag på väg hem men de tyckte jag gjorde helt rätt. Det fick inte se ut så där och om det blåser på lite så kan det hända vad som helst då det fanns rejält med bränsle där. Nåja, det kändes ju bra så man inte gjort något dumt.

Av Niclas Bernhardsson - 11 oktober 2008 20:55

Nåja, Gyllene Tider var inte med och spann men under 1,5 timme så såg vi på en konsert med dem medan vi svettades ymnigt! Faktiskt ett kanonpass. Egentligen så är jag ingen morgonmänniska men efter att ha blivit varm och under skön musik så tog jag ut allt jag hade. Rejäl belastning och jag orkade bra. Härligt! Roligt med konsertspinning!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards