Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Niclas Bernhardsson - 21 oktober 2008 21:53

Efter en rolig överaskning för min jobbarkompis så blev det lite av en antiklimax. Segt på jobbet och mitt högra knä värker en del. Det blev visst lite för mycket löpning i söndags. Sen så fick jag en räkning som jag hade glömt bort från en leverantör. Fast det borde ju vara upp till dem att ha koll på vad man har köpt och skicka ut en faktura. Nu kom den ett drygt halvår senare och 17 000 skall jag visst betala! Oops! :-)

Hoppas knät känns bättre imorgon då det är innebandy! Det är rätt kul och jobbigt! Det är lite kul att se de som kan reglerna då man hoppar och "råkar" ta ned bollen med handen. Och tacklas får man inte men vi smäller på för fullt! :-) En kille väger typ 30 kg mindre men han tycker att det är helt okey då jag sätter in en tackling! Kul!

Nåja, det är imorgon det.

Vet Ni förresten varför bladlössen inte blir så stora?

Av Niclas Bernhardsson - 21 oktober 2008 12:47

Redigt trött i morse men jag orkade iaf knuffa igång Felix som hade krypit upp bredvid mig. Hörde att inte Tim var uppe så Felix fick väcka honom. Försökte väl själv komma upp men var alldeles för trött för det. På något sätt så skulle jag hinna åka till soptippen och slänga grejor. Åka vidare mot Trosa för att lämna bilen men innan det så skulle jag köpa lite prylar som var kvar på en insamling. Bland annat så ville jag ha en sparbössa där det sista av pengarna skulle in i. På Albins i Trosa hade de fina bössor men de kostade väl från 170 kronor och då försvinner jag ju lite av vitsen med en insamling. Sprang till banken och tiggde till mig en fin vit enkel spargris och sen tillbaka till Ablins där jag köpte lite leksaker då det skulle vara till en jobbarkompis som fått barn. Sen åker jag till Ullis jobb och börjar packa ur då "grishelvetet" (förlåt!) rullar ut ur kassan och över kanten på bagageutrymmet och förstås ned i backen! PANG! Plasten skulle visst vara stöttålig men inte så värst! Ah, panik! Bestämmer mig fort för att åka tillbaka till banken och nu började det bli lite bråttom. Förklarar mig och får en ny men nu blir det en genomskinnlig då den vita modellen var slut. Shit! Nåja, det blir nog bra. Fort tillbaka till jobbet och packar ned prylarna i ryggsäcken, vilket inte var det lättaste, och snöra på sig Powerslideskorna och iväg. Rätt blåsigt och lite regn men den värsta blåsten kom bakifrån och det var först inne i Vagnhärad som det blev jobbigt. Men det blev det rejält jobbigt och det blev ett rätt bra pass. Rätt fort gick det då det tog 30.09 från Ullis jobb och hem. Typ 7,5 km. Visserligen med vind i ryggen men det sög rätt fint i backen.

Bråttom bråttom! Hej hopp!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards