Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

Händelserik morgon - hann med lite Powerslide!

Av Niclas Bernhardsson - 21 oktober 2008 12:47

Redigt trött i morse men jag orkade iaf knuffa igång Felix som hade krypit upp bredvid mig. Hörde att inte Tim var uppe så Felix fick väcka honom. Försökte väl själv komma upp men var alldeles för trött för det. På något sätt så skulle jag hinna åka till soptippen och slänga grejor. Åka vidare mot Trosa för att lämna bilen men innan det så skulle jag köpa lite prylar som var kvar på en insamling. Bland annat så ville jag ha en sparbössa där det sista av pengarna skulle in i. På Albins i Trosa hade de fina bössor men de kostade väl från 170 kronor och då försvinner jag ju lite av vitsen med en insamling. Sprang till banken och tiggde till mig en fin vit enkel spargris och sen tillbaka till Ablins där jag köpte lite leksaker då det skulle vara till en jobbarkompis som fått barn. Sen åker jag till Ullis jobb och börjar packa ur då "grishelvetet" (förlåt!) rullar ut ur kassan och över kanten på bagageutrymmet och förstås ned i backen! PANG! Plasten skulle visst vara stöttålig men inte så värst! Ah, panik! Bestämmer mig fort för att åka tillbaka till banken och nu började det bli lite bråttom. Förklarar mig och får en ny men nu blir det en genomskinnlig då den vita modellen var slut. Shit! Nåja, det blir nog bra. Fort tillbaka till jobbet och packar ned prylarna i ryggsäcken, vilket inte var det lättaste, och snöra på sig Powerslideskorna och iväg. Rätt blåsigt och lite regn men den värsta blåsten kom bakifrån och det var först inne i Vagnhärad som det blev jobbigt. Men det blev det rejält jobbigt och det blev ett rätt bra pass. Rätt fort gick det då det tog 30.09 från Ullis jobb och hem. Typ 7,5 km. Visserligen med vind i ryggen men det sög rätt fint i backen.

Bråttom bråttom! Hej hopp!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards