Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Niclas Bernhardsson - 28 oktober 2008 00:47

Jag missuppfattade Ullis lite med tiden så jag fick stå och vänta på henne utanför jobbet då hon hade möte. Rätt trist och kallt! Det var ruggigt i bilen så jag startade upp den och tog en sväng innan hon blev klar. Sen var det full fart mot elljusspåret i Vagnhärad där vi skulle köra fartlek. Men fasicken vad kallt det var! Mina tunna vindbyxor var i kallaste laget men som tur var så hade jag ett par tunna handskar och förstås även en vindjacka. Men någon jogg ville man inte köra, då var det bättre att köra på så man blev varm men jag var rätt slut efter kursen. Det måste ta lite x-tra då man inte är van vid att sitta och lyssna så länge.

Hursomhelst så är jag bra med i början men efter ett tag så börjar det som vanligt att strula med bortdomnande fötter och även benhinnorna protesterar! Men vad f-n! Det blir ju bara värre och värre fast nu är det förstås kallt och det har ju aldrig varit positivt för behinnorna.

Så allteftersom så går mina ökningar sämre och sämre. Till slut så bestämmer vi oss för att vara på en raka, i skogen, och bara köra där så kunde vi göra sällskap. Men då gick jag emellan fartökningarna men då gick det bättre igen och jag fick igenom blodet i fotlederna bättre. Farten kom tillbaka. Men sen vid sista fartökningen så sväljer jag för mycket kall luft och måste kräkas lite grand! Usch! Jäkligt skumt för så slut var jag inte och det kom någon halvminut efter ansträngningen! :-0

Rätt kort pass, det tog runt en halvtimme men ändå bra att jag genomförde det. Det känns verkligen som en uppförsbacke nu! Undrar när man springer under 40 på milen igen och under 1.25 på halvan? Nåja, det är bara att kämpa på!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards