Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Niclas Bernhardsson - 19 oktober 2008 22:51

Lite småseg eller rättare sagt mycket seg då jag fixat mycket hemma och vi har dessutom gått en hel del promenader då Ullis är med i något gäng som skall gå mycket. I hennes fall så tycker jag det är lite löjligt då hon springer en hel del och vissa som knappt motionerar alls ligger jättehögt på den listan och det förvånar lite då jag är rätt säker på att de inte motionerar så mycket. Man får visst göra om en del poäng men vill de, om det nu gör det, fuska så får de väl göra det. Fast att springa verkar inte vara en så bra omräkningsfaktor, det blev nästan sämre, tror jag. Gym var däremot grymt så går man dit och fiser lite så hoppar man upp i täten. Cykling var ännu värre. Ett normalt 5-milapass, som Ullis och jag tog ibland förut, gav typ över 50 000 steg! Man skall visst räkna steg och det går att läsa om på tappa.se. Fast jag orkar inte.

Hursomhelst så drog Ullis ut mig på morgonlöpning men jag var grymt seg som sagt var. Och idag gick det inget vidare. Fick inte igång fotlederna alls så jag fick stanna och knyta upp skorna då fötterna domnar bort. Ullis sprang och vände ibland och ibland så körde jag rusher för att komma ikapp. Normalt så har jag en svacka, nu då fotlederna strular, vid mellan 2-5 km. Efter det så verkar jag få blodflödet att funka. Idag så fortsatte det att domna bort och jag fick ta små pauser ibland. Efter en timma så släppte det bara och jag kunde springa på. Härligt!

Vi ökade väl farten lite, kanske i rena glädjeruset, och väl framme i Vagnhärad igen så avslutade vi med 4 koordinationslopp. På den första så fick Ullis ett tokryck och körde i rena sprinterfarten, jäklars! På den andra så fick jag ihop bitarna och känder hur fotisättningen satt som den skulle

Iaf så blev det väl ett bra pass ändå fast det kändes helt hopplöst under en lång tid.

Nä, hopp i säng nu!

Av Niclas Bernhardsson - 19 oktober 2008 22:43

Väntade på Roma vs. Inter men kikade lite innan på Barcelona-matchen. Sen drog jag igång videon till frun och skulle bänka mig då det står, under Barca-matchen, att Zlatan redan gjort mål! Byter snabbt och Inter leder alltså med 1-0! Sen slår han lite felpass, blir avblåst för allt men gör även en del bra grejer. Målet han gjorde var förresten en enkel lobb då Roma misslyckats med att ställa honom offside och målvakten kommer ut försent, han kommer iaf på mellanhand.

Sen hinner knappt andra halvlek börja och jag är och kollar mailen. Då slår han till igen! Ah, Tim ropar och jag springer och hinner se reprisen! Effektivt och försvararen vågar inte riktigt gå på. Han får lite kritik för det men ibland är det bättre att avvakta. Går man på och går bort sig så gör man det ofta ordentligt. 2-0! Kikar sen lite på matchen innan jag kikar lite på internet igen. Mål! Jisses, jag får köra intervallpass ju! Och innan jag är tillbaka så är det mål igen! 4-0! He he, jag bestämmer mig för att titta istället men då Zlatan byts ut så struntar jag i det! Effektive Zlatan! Fast hela Inter var effektiva. Grymt! Synd att han blir avblåst hela tiden bara. Men är man stor och stark så är det svårt att stå emot att blåsa då försvararna faller. Fast skall jag vara ärlig så tycker jag att Roma var tuffa mot Zlatan men han får inte lika mycket tillbaka.

Av Niclas Bernhardsson - 19 oktober 2008 22:32

Då vi köpt en platt-TV till sovrummet så ville få det lite snyggt med sladdar och så. Därför har jag sågat upp halva, nåja, väggen bakom. Det är f.ö Felix rum så därför så har vi just nu en 9-åring som drar upp knäna i ryggen på mig på nätterna. Hmm, skönare har man ju haft det! :-0

Hursomhelst så har jag sågat och dragit rör så det stått härliga till. Idag så blev jag iaf äntligen klar med själv rördragningen och jag har t.o.m plockat isär en scart-kontakt med alla stift och sedan dragit igenom sladden, med stift och allt, och sedan plockat ihop den. Det är typ 20 sladdar och typ 2-4 st i samma färg!! Jag märkte vissa av sladdarna på olika sätt för att veta hur de skulle sitta sen men tror Ni inte att jag missade att märka några sladdar i samma färg? Eller märkte en del på samma sätt... Hmm, jag fick iaf ihop dem och jag chansade ordentligt 2 ggr. Sen monterade jag ihop allt och drog på strömmen! Voila! Eller inte... Ström uppe vid första uttaget så TV´n funkade men vid nästa uttag var det stopp! Skumt för testmejsen visade på ström. När jag plockar isär uttaget så ser jag att det numera på uttagen kan kopplas in andra sladdar eller liknande, det var märkt "X". Fråga inte mig men när jag kopplade på motsatta sidan där fas och nollan skulle in så funkade det. Och bild och ljud verkar komma som det skall. Ja, Ni hör va? Hemmafixaren ute på hal is! Får väl ta hit en elektriker så han får titta och godkänna det, det är nog bäst innan jag spikar ihop väggen igen!

Det tråkiga var att jag visst inte hade dragit fram en fjärde kabel från parabolen, som jag trodde. Så idag blev det bara video men den går för fulla muggar.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards