Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

Försök till träning - Löpning i 79 minuter.

Av Niclas Bernhardsson - 19 oktober 2008 22:51

Lite småseg eller rättare sagt mycket seg då jag fixat mycket hemma och vi har dessutom gått en hel del promenader då Ullis är med i något gäng som skall gå mycket. I hennes fall så tycker jag det är lite löjligt då hon springer en hel del och vissa som knappt motionerar alls ligger jättehögt på den listan och det förvånar lite då jag är rätt säker på att de inte motionerar så mycket. Man får visst göra om en del poäng men vill de, om det nu gör det, fuska så får de väl göra det. Fast att springa verkar inte vara en så bra omräkningsfaktor, det blev nästan sämre, tror jag. Gym var däremot grymt så går man dit och fiser lite så hoppar man upp i täten. Cykling var ännu värre. Ett normalt 5-milapass, som Ullis och jag tog ibland förut, gav typ över 50 000 steg! Man skall visst räkna steg och det går att läsa om på tappa.se. Fast jag orkar inte.

Hursomhelst så drog Ullis ut mig på morgonlöpning men jag var grymt seg som sagt var. Och idag gick det inget vidare. Fick inte igång fotlederna alls så jag fick stanna och knyta upp skorna då fötterna domnar bort. Ullis sprang och vände ibland och ibland så körde jag rusher för att komma ikapp. Normalt så har jag en svacka, nu då fotlederna strular, vid mellan 2-5 km. Efter det så verkar jag få blodflödet att funka. Idag så fortsatte det att domna bort och jag fick ta små pauser ibland. Efter en timma så släppte det bara och jag kunde springa på. Härligt!

Vi ökade väl farten lite, kanske i rena glädjeruset, och väl framme i Vagnhärad igen så avslutade vi med 4 koordinationslopp. På den första så fick Ullis ett tokryck och körde i rena sprinterfarten, jäklars! På den andra så fick jag ihop bitarna och känder hur fotisättningen satt som den skulle

Iaf så blev det väl ett bra pass ändå fast det kändes helt hopplöst under en lång tid.

Nä, hopp i säng nu!

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

20 oktober 2008 10:03

Gud vad härligt att ha en partner som drar i en så. Mycket avis blir jag. Min snickare till man tycker mest om att lyfta skrot på gymmet. Få ut honom på en löprunda är nog ganska långsökt? Ullis? Vill du gifta dig med mig *skrattar*?

http://www.malinheden.se

 
Ingen bild

Niclas B

20 oktober 2008 11:09

Öh, då jag känner mig ruggigt nöjd med min fru och inte ens lånar ut henne till något så ofarligt (?) som en hästtjej så känner jag att det är bättre att komma med lite tips istället! ;-)
Promenader iförda lediga kläder då man lägger in något eller några små jogginginslag. Varför inte sådan där Trimorientering, det kan nog få vilken skräckslagen antilöpare som helst att börja röra sig utanför gymmets väggar! :-)
Allteftersom så kommer han att ha fastnat i löpningens käftar! :-0 *darrar*
Såvisst har du rätt! Det är inte mycket som slår ett löppass med sin älskling! Även med en hel del strul med fotlederna, fast det kommer att bli bättre, så är det underbart! :-)

 
Ingen bild

Joey

21 oktober 2008 08:05

Bra sprunget Nicke!

 
Ingen bild

Niclas B

21 oktober 2008 09:41

Tack, Johan! Kul att du tittar in här ibland! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards