Alla inlägg den 8 november 2018

Av Niclas Bernhardsson - 8 november 2018 21:45

Mycket jobb med bedömningar, på skolan, och när Ullis skulle iväg på middag med Guldklubben så blev det hämtmat. Men träna ville jag men det var ju även Uefa-spel, på teven. Malmö skulle möta ett norskt lag. Eller om det var ett danskt. Hursomhelst så skjutsade jag ned Ullis, till Trosa, och sen hämtade jag pizza till mig och Tim. Det får absolut inte bli någon vana! :-0 Väl hemma så slog vi på teven och kollade på en rätt bra match men det var ju helt klart en annan nivå än från gårdagens match mellan Manchester United och Juventus. Det var förresten en sjukt kul match att se på, iaf på slutet och vad säger man om Mourinho!? :-0 Vilken knäppskalle! Jag kan förstå att man kan bli upprörd men det börjar bli lite väl mycket och jag tänkte mig inte för då jag pratade med Bassel, på skolan. Han är ju ett riktigt Juvve-fans och jag hejade på Man U. Mest från tiden då Zlatan spelade där och det fortsatte jag med eftersom Lindelöf spelar där nu. Visserligen har Zlatan även spelat i Juventus men det är svunnen tid nu. Det blev iaf lite dråpligt då jag ser hur Bassels min förändras. :-) Och jag kommer förstås snabbt på hur det låg till. 

Jag avslutade med en massage, i massagestolen, på skolan, innan jag åkte hem. Sjukt groggy blir man men det var nog behövligt. Jag var riktigt stel i nacken och kanske har man spänt sig med allt jobb. Men iaf! Efter pizzan och första halvlekt, samt Primetime, det är en kul frågesport. Vid andra, eller tredje, försöket så klarade jag alla frågorna men efter det har det gått sämre. Så även idag. Vem sjutton har koll på vart Danmarks-sundet ligger? Det hade iaf inte jag. 

Sen hoppade jag upp på cykeln och försökte välja ett platt London-bana och det tror jag att jag lyckades med. Men det är svårt att hålla sig lugn och det dröjde inte alltför länge förrän jag hela tiden hängde med snabbare åkare och efter kanske 3-4 km så kommer en riktigt stor, och SNABB, grupp och jag får ge allt för att hänga på och längst bak blir det ryckigt och efter lite väl många ikappkörningar så är jag som en blöt trasa. Men det gick ruggigt fort och fastän det var platt så var farten då runt 50 km/h. Så det var förstås en tidsfråga men jag orkade hänga på i ett par kilometer iaf. Sen återhämtar jag mig lite men det dröjer inte så länge till innan det kommer några som är så där retligt snabbare så jag hänger med dem och så är det igång igen. Snart ligger jag och så får jag hybris och drar ifrån och så där. Men sista 4-5 km, jag tror det blev runt ... Vadå, tror? Här skall man inte gå och tro en massa då man har all data man kan tänka sig! ;-) Inne på Zwift.com så visar det att jag kört 27 km på 51 min. Snittprocent på pulsen blev hela 85%, av max, och jag toppade på 95%. Hmm, lugnt pass? :-0. Men snittwatten blev inte högre än 158 watt. Ajdå! Lät lite lite för så hård puls men nu kan det bara bli bättre. Btw så var jag helt slut i armarna från gårdagens alla plankövningar, då man skulle stå på raka armar... :-/

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards