Alla inlägg den 18 november 2018

Av Niclas Bernhardsson - 18 november 2018 20:00

Söndag och vi flyttade hem Felix, som tar en liten paus i pluggandet, och det tar förstås sin tid. Att flytta alltså. Men vi var hemma i ganska god tid men det som tog emot var väl snarare att man blir jäkligt trött av att flytta. Och det är ju en bit till Linköping. Vi fick med en jäkla massa saker iaf och väl hemma så orkade jag inte flytta en meter till så Felix och Tim fick bära lite. Det blev iaf lite flytt av möbler inomhus iofs. Lite kaffe på det och sen ville jag träna lite och vad skönt det är med Zwift och smart-trainers! Bara ned och slå på. Fylla flaskorna och på med bra musik. Men idag så hade jag verkligen planerat att köra lugnt. Jag ser att Hasse B redan är ute och kör men han kör några kilometer/h för snabbt mot mitt tänk idag så jag skickar ett meddelande att jag bara tar det lugnt idag. Och han verkar dessutom kört jäkligt långt också. Skulle jag få ihop 45 minuter så skulle jag vara nöjd. Men men... Vi får väl se hur det går. Jag har med mig mobilen iaf då jag ser att det snart är Primetime och med lurarna i öronen hör jag hur bra som helst. Hyfsat lugn körning och jag håller det jag tänkt. Sen, när det är dags för Primetime, så går jag ned ytterligare, för att vara skärpt. Men jag åker ut på Vedaskrifterna. Jag visste nog att de inte tillhörde Islam, då jag precis nu läser om Bokhistoria och just Islam och Kristendom. Och där var de inte nämnda. De tre alternativen var Hinduism, Islam och Buddhism. Jag chansade på det sistnämnda men det var fel. Som vanligt så kommer en, för mig, busenkel fråga efter. Det är liksom för att strö salt i såren... :-0 Men kul iaf. Efter någon minut kommer Ullis ned och hon sade att Felix också åkt ut på samma fråga. Kul spel iaf och vill ni spela så skriv en kommentar så får ni en inbjudan från mig. Då får jag dessutom en livboj som man kan använda i spelet. Men nog om det nu. Jag ökade väl lite på farten, efter spelet, men försökte hålla mig lugn inför Sprintarna. Där maxade jag och fick väl högst utdelning på första. Tror jag blev 53:a av nästan 700 cyklister. Sen maxar förstås inte alla på sprintarna men jag gissar att många gör det eftersom man kan välja att åka in just där. Men det blir en skön pulshöjare och sen tar jag igen mig efter dem. Det blev tre varv, på banan, och även tre sprintar. Jag försökte ligga mer i tempoställning idag. Och nu hade jag justerat sadeln till lite bättre höjd. Det kändes helt okey. 

Det blev 31,2 km på tiden 1 h och 8 minuter. 184 höjdmeter och en snittwatt på 129 som nog är rekordlågt. Så summa summarum ett lågintensivt pass men skönt! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards