Alla inlägg den 11 november 2018

Av Niclas Bernhardsson - 11 november 2018 22:15

Så var det återigen dags för Allt om Hälsa-mässan men vi tvekade om vi skulle gå på den. Men ju mer tiden gick ju mer blev vi intresserade. Förra året blev man ju rätt taggad och i år gjorde vi lite research innan, och kollade ut när olika föreläsningar gick och vilka vi ville lyssna på. Så snart hade vi en lista och det kan låta lite fjantigt men det skulle visa sig vara ett lyckokast. Vi åkte upp, i god tid, och när mässan öppnade så gick vi in. Först så gick vi runt lite och när det var dags för de första föreläsningarna så gick vi åt olika håll. Jag ville absolut inte missa Alan Bergström, för mig lite av en guru av träningslära. Dock ren och skär träning och inget fjanteri. Och han skulle visa sig hålla måttet. Efter väldigt många år av läsning, av hans artiklar, så kände jag förstås igen mig i mycket. Jag läste t.ex Bodybuilding & Kraftsport, då han började skriva där för 28 år sedan. Lite konstigt att det inte var fler där, som lyssnade på honom. Men enkel och bra, men dock hård, träning, kanske inte intresserar gemene man. Många vill ha genvägar. Jag tar med mig hur mycket som helst och efter att föreläsningen, som Ullis lyssnade på, var slut så kom förstås även hon och lyssnade. Kul att höra och jag tänker inte gå in på detaljer. Sen gick vi vidare och det var lite olika föreläsningar och möten. Bland annat så lyssnade vi på Martin Lidberg och hans kollega, dr. Magnus Nylander. Jag passade på att hälsa på Martin då jag ju var med som expert i hans teve-program "Min stora lata familj". Jag passade på att berätta om en rolig händelse som skedde typ 4 år efter programmet. Då kom plötsligt två ungdomar in i min butik, som jag hade då, och de blev lite förvånade när de såg mina terränginlines. -Men sådana har ju vi också! utbrast de. Och när de sedan sade att de varit med i ett teve-program och då ser jag ju att det är barnen, i familjen, där jag var expert. Jag visade dem hur man åkte just sådana och det var riktigt roligt. Sen blev det lite mer föreläsningar innan jag återigen kom i kontakt med Martin och Magnus. Nu mer med Magnus då jag fick veta lite mer om deras tester men det blev också allmänt snack om träning. Summa summarum så blev det en proppfull dag av inspiration och vi åt lite god mat på Ikea, på vägen hem. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards