Alla inlägg den 12 november 2018

Av Niclas Bernhardsson - 12 november 2018 19:00

Rejält taggad, efter inspirationen från Allt om Hälsa-mässan, så satte jag mig på transportören, dvs smart-trainern, som genom Zwift förflyttar dig lite varstans runt i världen. Den här gången så kunde man välja lite olika banor i Innsbruck, som ligger i Österrike, och jag valde en passande. Vore ju intressant att se hur sanningsenliga banorna är? Med vägar och lutning, m.m Hursomhelst så tog jag det hyfsat lugnt idag och speciellt på första varvet. Då softade jag även förbi "Sprint-delen" där man kan tävla mot andra. Men på andra varvet tog jag i lite mera och samma sak gjorde jag på tredje, tillika sista, varvet. Då kändes det som att jag fick rejält med mjölksyra på slutet men jag slog visst mitt tidigare rekord iaf. Problemet med sprintarna är att du måste få upp lite fart innan och det är en avvägning hur tidigt du vågar starta. Sen så avslutade jag väldigt lugnt då benen var lite som spagetti. Men kul att vara igång och jag verkar nu fått upp lite kontinuitet. Nu gällder det bara att öka lite försiktigt och vara beredd på bakslag som jag snabbt måste anpassa mig till. Det blev iaf 146 watt i snitt och pulsen kommer jag inte riktigt ihåg och den verkar heller inte ha laddats upp till Movescount. Men om jag inte missminner mig så var det runt 81% av maxpuls och jag toppade på hela 99%. Fortfarande lite förbryllad över en till som bara flyger förbi och jag har ändå hyfsat koll på vad som kan vara rimligt. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards