Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

Värdelös!

Av Niclas Bernhardsson - 4 oktober 2008 23:07

Ja, så känner jag mig efter dagens pass! Fick igår höra att brorsan lagt ned en massa krut på sin anmälan för att få mig med i ett riktigt tokprogram som skall gå på TV5! När jag sen hörde hur anmälan lät höll jag på att ramla av stolen. Det lät jättebra men tyvärr väldigt överdrivet och i den form jag har varit i är jag ju inte i nu. Det var om alla saker jag har gjort och så. Det är ju bara att tacka nej kan man tycka men det är i Argentina och är säkert jätteroligt. Men hur kul är det att komma med 20 kg mer än min toppform och med krämpor lite var och här. Jag klarar ju inte ens av att jogga mer än 2-3 km utan att stanna. Jag blev iaf peppad igår kväll och efter att idag har varit i Torshälla med barnen som spelade fotboll, Tim gjorde förresten en riktig Glenn Hysén-brytning som var helt sjukt bra, så var jag riktigt sugen på att träna. Ullis ville med så det blev lite löpning.

Vi började lite lätt och första känslan var ändå att det var lite roligt och skönt men ändå lite tungt. Ullis hade det tungt från början. Men att det är lite tungt gör ju inte så mycket tänkte jag och joggade vidare. Sen skulle vi upp i skogen, Ullis är alltid så sugen på att springa i lite svårforcerad terräng, och jag var i dagsläget inte så svårövertalad. Men ganska snart så känner jag hur jag blir mer och mer stel. Då har jag ändå sträckte ut ryggen och så. Det börjar strama lite i ryggen och ganska snart så börjar fötterna att domna. Vid minsta ojämnheter så protesterar kroppen. Då blir jag rätt frustrerad och för att återgå till den där tävlingen som skulle gå i Argentina så är ingenting ens klart men skall jag ha den minsta chans att vara med så vill jag ju ändå vara i hyfsad form. Självklart förstår jag att det är svårt att komma med i den där tävlingen. Jag vet förresten inte så mycket om den men tror att den är lite i den japanska andan med typ Vikings. Tokroligt och rätt farligt! Men jag har rätt stor respekt för brorsan och är lite rädd för att han har fått mig att framstå som en ypperlig kandidad.

Efter att ha fortsatt löpt ett tag så kändes allt hopplöst och jag gick så fort jag såg en ojämn bergshäll. Jag visste direkt att det skulle låsa sig. Så det blev ett antal gåpauser och även Ullis var sliten och ville gå på några ställen. På slutet så kunde vi ändå springa på lite mera, det var skönt. För att ändå känna att passet inte var helt åt pipskogen, det tog förresten en timme, så lade vi in lite fartlek.

Egentligen så borde jag kolla upp vad det för tävling brorsan försöker få in mig på men jag orkar inte nu. Toktrött är ordet! Ni, som orkar, får gärna kolla in det till mig! Hej hopp!

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

5 oktober 2008 23:31

Du vet att det oftast är dem med störst självkritik som blir eller redan är de bästa *smile*?

http://www.malinheden.se

 
Ingen bild

Niclas B

6 oktober 2008 11:06

Eller får de tyngsta fallen... :-)

 
Malin Hedén

Malin Hedén

6 oktober 2008 22:54

*skrattar*

http://www.malinheden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards