Alla inlägg den 10 december 2018

Av Niclas Bernhardsson - 10 december 2018 17:15

Måndag och dags att träna lite men frågan var vad. Men jag ville nog få in lite Zwift-kilometer, på träningskontot. Så upp på cykeln och idag var det visst Watopia, som stod på schemat. Watopia flat. Varvet är nog på dryga milen, om jag inte missminner mig. Första varvet och det kändes som jag hade koll på farten men nog var jag lite taggad. Så efter första varvet så var tanken att lugna ned mig. Men precis när jag varvat så ser jag att det kommer en stor klunga, med blåklädda SZR-åkare, från någon startsträcka, från höger. Jag kommer mitt i gänget och jag bestämmer mig ganska snabbt för att hänga på. Men frågan var om man skulle få någon drafting, för om jag inte mins helt fel, efter mitt hittills enda försök att hänga med en stor träningsgrupp, var att man då, när man är med i en träningsgrupp, inte ser några andra än de i gänget. Hursomhelst så är det iaf några andra som också försöker hänga på och jag försöker ha det i åtanke. Jag får iaf kämpa lite men jag har ju ingen aning om hur stor gruppen är, då jag nog inte har mer än 20 stycken med mig längst fram. Det känns som jag ibland får ligga på rätt hårt, för att hänga på. Men jag klarar hela varvet och nu tar jag det lugnt. Men det kommer hela tiden en massa åkare, från den klungan, och rätt som det var, så är det en stor klunga och jag trycker på, och får kontakt. Asch, tänker jag. Jag kör på igen och det får bli ett till varv i gänget. Undrar om de ser mig, tänker jag. Jag trycker på och kommer längre och längre fram och nu trycker jag på rejält. Jag vågar inte ge allt, i sprinten, men pulsen går upp. Snart klart på varvet och jag hänger på. Sista biten och jag har mina duster med några Zwiftare. Jisses! Det här blir ett riktigt tempopass. Bästa farten hittills och det är nästan så att jag bara vill sluta, för att få bra snittfart. Men det vore ju smart med att varva ned lite. Sista varvet och jag kör hyfsat lugnt men även där lockas jag ibland att trycka på. Och samma visa igen. Jag lockas återigen att köra på lite. Jag är lite hare till en som får pers på en sprint. Men nu kan jag istället fortsätta att köra på, då jag normalt får ta igen mig.  Det blir totalt 41,7 km på tiden 1.10''58, vilket ger snittfarten 35,4 km/h. Kul att äntligen få lite fart på Zwift. Snittpuls på 155 sl/minuten och max på 176. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards