Alla inlägg den 22 december 2018

Av Niclas Bernhardsson - 22 december 2018 21:00

Central Park Loop! Ja, det var den som stod på schemat idag och Ullis och jag drog igång. Vi försökte köra ihop men ibland är det svårt att komma bra i rygg. Ullis kom iväg några minuter innan så då jag kom ikapp så gjorde det så att jag fick pb på rundan, med 19.34 Någon kanadensiska följde med oss, under en ganska lång tid, och följde sas med i smig! Ja, det var hennes namn! :-D Apropå följde med så blir det ibland så att man följer några under längre stunder och ibland så "tävlar" man och ibland, säkert nästan alltid, så är de helt omedvetna om det. Men ibland märker man att de försöker ta rygg eller ibland vägrar att bli ikappåkta. Riktigt sporrande. Idag var det en åkare, vid namn Vetterlein, som började följa mig och jag honom. Ibland är man jämna och det är kul att jämföra sig med andra. Rätt som det var så fick jag upp att jag klarat av veckans mål, på 180 km. Riktigt kul och sporrande. Och sen ville jag ha ett varv där jag nästan gav allt. Så fick det bli och jag försökte köra hårt och hitta bra klungor. Det blev till ett bra pb på rundan med tiden 18.02 Nice! Men kanske lite sega ben ändå. Jag fick ihop 39,5 km på tiden 1.21 så inget märkvärdig och snittwatt på 165. Men som sagt var. Lite hårt då och då och jag ser att jag körde lugnt första minuterna på rundan faktiskt. Så lite till finns att ta. 

Tidigare på dagen så var vi i Kungens kurva och köpte det sista till Julafton. Det var roligt och lite komiskt då Ullis kommer förbi då jag försöker köpa en present till henne. Typiskt men hon hade visst försökt att ringa mig och jag hade ljudlöst på. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards