Alla inlägg den 24 december 2018

Av Niclas Bernhardsson - 24 december 2018 20:30

Julaftonsmorgon och gulliga Ullis väckte mig med ett mysigt paket. Jag hade haft riktigt svårt att hitta ett passande paket men tror nog att jag lyckades rätt bra. Hon verkade bli nöjd iaf. Så efter en mysig morgon i sängen så blev det sen lite bråttom för Ullis skulle springa med Tanjis och jag skulle Zwifta lite grand. No Surprise! :-) Det skulle bli den tolfte dagen i rad och vid 14 dagar i rad skulle man låsa upp en ny "Badget", tror den heter Unemployed. He he, det hoppas jag inte att jag blir. Men riktigt fast i Zwift har jag iaf blivit. Men nu var det lite stressigt att hinna med. Ullis drog iväg och jag skulle som sagt var hinna cykla lite grand. Sen skulle vi iväg och käka frukost, traditionsenligt, hos lillebrorsan och hans familj. Vi har dock en vana att bli lite sena och hur skulle det bli idag... 

Jag sätter iaf igång och det var Watopia, som stod på schemat, och eftersom klättringsutmaningen fortgick så ville jag forsätta casha in höjdmeter. Jag började väldigt lugnt och när det väl var dags att börja klättra så ville jag gå för att försöka slå mitt tidigare rekord. Jag såg förresten att Jan Frodeno återigen var ute och körde men nu ville jag inte ens försöka. Han låg och pumpade på 4,9 watt/kg då jag såg det och hade kört i över 43 km. Men det var visst inte den vanliga sträckan utan det var Epic KOM. Men jag tryckte på och försökte köra mot andra cyklister. Extra kul när man ibland knappt orkar hänga med och sen lyckas komma ikapp och sen dra ifrån. Nu var det en japan som jag "tävlade" mot. Tack, "MD". Jag fick iaf tiden 35.47''5, på den backen. Sen kommer ju bonus-backen och man vill ju bara kräkas på skiten. Men när man strax är där så är det som någon annan styr och nog f-n börjar man köra den också. Men nu höll jag igen och försökte inte hänga på andra men det är svårt ibland. Sen, då det gick nedför, så gjorde jag ett ordentligt försök att slå 100 km/h-spärren. Men jag var inte riktigt där. Men fort gick det iaf. Jag var nog uppe i 96 km/h, iaf. Gott nog och jag är glad att det inte är IRL... Sen skall jag bara i mål och jag är rätt slut då jag är i mål. Jag stänger fönster och slår av allting och går upp och märker att Ullis inte är hemma ännu men grabbarna verkar ha kommit på benen så dem kunde man inte skylla på. Men jag messade brorsan och han skickade ett lite spydigt, men dock välförtjänt svar, tillbaka. Typ att han räknat med det... :-) Ja, att vi skulle bli lite sena iaf. 

Men till brorsan kom vi och åt gott och hade det mysigt. Och vi hade lite "Krig" med smågrabbarnas presenter. Vi vuxna verkade ha mer kul än de små. Men vi kan väl säga att vi skjöt in "vapnen" till dem. :-)

Sen hemma så kom svärmor över och vi åt gott och körde lite julklappsspelet och alla verkade nöjda, skönt! :-) Och vi delade förstås ut julklappar och man får ju en tår i ögonen över barnens fina presenter och den tid de lagt ned. Mycket mysig dag och den bär jag med mig! 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards