Alla inlägg den 26 december 2018

Av Niclas Bernhardsson - 26 december 2018 21:45

Annandag jul och Ullis knackade på mig och undrade om jag ville ha kaffe. Javisst! Det vore ju gott och så försökte jag komma upp. Tror jag lyckades också och Felix skulle också upp då vi skulle dra iväg till Kungens kurva. Ullis skulle byta en julklapp och Felix ville visst också göra något. Och jag tänkte kolla om jag kunde göra något fynd. Vi kom iväg hyfsat och Felix började med att uträtta ett ärende och efter några affärer så gick vi till Espressohouse. Ullis hade gett mig två presenter, via appen, men det strulade och det slutade med att tjejen ville att jag skulle betala. Vi fick förklara att produkterna redan var betalda och kön bakom oss växte. Inte vårat fel att deras system inte fungerade och dessutom så hade de inte en bulle som jag hade fått. Men det löste sig förstås och snart satt vi och fikade och det blev dessutom lite Thai-mat på Heron City. Det är alltid ett säkert kort. Sen gäller det bara att hitta en hyfsat lugn plats men vi brukar lyckas och så även idag. Det blev iaf en jäkla massa butiker och lite shopping innan vi for hemåt. Klockan hade dock tickat på och skulle det bli någon träning så var det dags att skynda på. Idag skulle jag ju låsa upp "Unemployed"! Det är en "badget" som man får om man har cykalt 14 dgr på raken. Trodde jag iaf... Jag hade haft lite svårt att läsa den lilla texten så det visade sig vara något annat. Jag gick iaf ned till träningslokalen och fixade iordning min cykel. Jag hade fått ungarna att gå och köpa chips för nu skulle jag "fira"! :-) He he, Zwift-nörd var ordet! Jag satte mobilen på inspelning och satte igång Zwift men ingenting hände. Hmm, skulle jag cykla lite först, tänkte jag. Jag började lite lugnt och kände att benen var rejält sega. Så här mycket har jag ju aldrig cyklat förut och nu var det alltså 14 dagar i följd. Efter en lite seg start så hittade jag bra klungor och efter ytterligare ett tag så kom jag i en riktigt snabb klunga och gav allt för att hänga på. Där fick jag kämpa ett bra tag och till slut så fick jag ge upp. Så då blev det lite lugnt ett tag innan jag upptäcker att en andra-del, av tidigare nämnda klunga kommer ikapp mig. Och den verkar ännu större. Ett nytt försök men det håller inte så länge då krafterna är på upphällningen. Så samma sak igen. Jag återhämtar mig ett tag och sen triggas jag igång lite grand och farten höjs efterhand och min plan med att köra lugnt idag gick helt åt skogen. Och någon "arbetslös-bricka" låste jag aldrig upp och då jag är min egen coach så är jag orolig om jag även skall jag mig sparken! ;-) Men Zwift är ju så roligt och så sporrande. Men lyssnar man på kroppen så brukar det bli bra. NU skall jag ta det lite lugnt ett tag. 

Och jag är inte arbetslös, bara så ni vet! ;-)

Idag blev det 37,8 km på 1.04''45 Snittpuls 144 slag/minuten och snittwatt på 181. Hmm, kanske inte var så hårt som jag trodde ändå. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards