Alla inlägg den 3 december 2018

Av Niclas Bernhardsson - 3 december 2018 21:45

Skridsko på skolan och det är verkligen roligt. Men först skulle jag lämna av en cykeltrainer, till en jobbarkompis. En trainer som jag fått av en kompis som ville stötta mig i min satsning men när datorn, till trainern, dog, så köpte jag mig en nyare modell och den gamla fick en ny ägare. När trainer var avlämnad åkte vi mot skolan och snart nog packade jag in ryggsäckar och skridskor, i min bil. Fullpackad åkte jag och Bassel mot ishallen och inväntade eleverna. Tre åk.2-klasser och det var riktigt kul att leda den stora gruppen. Jag gillar att hålla i stora grupper men det blev lite tjockt på banan, som jag gjorde. Men det var bra drag och de orkade i drygt en timme. Sen packa bilen igen och upp mot skolan, där det var lunch. Sen snabbt till nästa klass och nu var det en åk.6:a Klart lugnare och det blev mer en skön stund med lite skridskoåkning. Men förstås lite övningar där också. Men det var mer frivilligt nu. Jag körde faktiskt med gps idag och det blir kul att se hur många kilometer det blir till slut. Väl hemma så ville jag ändå få till lite vanlig träning och jag gick sen till Safiren, tillsammans med Ullis. Ullis skulle köra lite yoga och jag tänkte köra Cross Trainer. Men ingen var ledig så jag stakade lugnt i fem kilometer istället. Lite hårdare på slutet. Sen gick jag in mot rummet igen, där Cross Trainer-maskinerna står. Nu var en ledig och jag körde lite lugnt i 35 minuter. Som vanligt på motstånd 12. Kändes bra och jag lyckade hålla mig precis på en snittpuls av 70% av max. Precis lagom tills Ullis var klar. Sen hem och se på Biggest! Alltid kul men jag blev förvånad över hur mycket tävling det verkar vara för dem. Tävla i att gå ned mest i vikt? Det borde ju vara mer av prestation och mindre av tävling. Sagt av mig som älskar tävlingar. Men att tävla i att gå ned fort i vikt är som att be om att få problem senare. Enligt mig. Hursomhelst en kul dag och jag är nöjd. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards