Alla inlägg den 20 december 2018

Av Niclas Bernhardsson - 20 december 2018 21:30

Torsdag och hyfsat lugnt på skolan, då högstadiet hade innebandyturnering. Jag kunde förstås hjälpt till mycket mer men samtidigt var jag tvungen att jobba ikapp lite och dessutom ta hand om en klass. Sen skulle förstås, som vanligt, det vinnande laget möta ett lärarlag och eftersom vi lärare vann sist och det laget dessutom kände riktigt vassa, så blev jag lite självsäker. Hmm, inget bra. Jag fick låna en klubba, då min är från Hedenhös tid. Rejält sugen och jag sprang ganska mycket direkt och lyckades lura ut målvakten lite och skjöt en lurig boll med en hård backhand som precis smet utanför. Scheisse! Sen började de att få tryck på oss och till slut smet bolljäkeln in. Sen har de en massa chanser men vår målis storspelade och sen får jag iväg ett hyfsat skott som smiter in. Yes! Reducering men då ser vi att en elev ligger som har krockat med en av läraren och domaren gör fel och dömer bort vårat mål i efterhand... :-( Ha ha, snacka om vinnarskalle. Sen, efter en massiv attack, och dessutom mer mål för eleverna, så försöker vi vad vi kan men räcker inte till. Surt och jag ber om ursäkt om jag kom med lite kritik! ;-) Vi gör ju det här för att det är kul och eleverna skall ju lyftas fram. De var väl värda segern. 


Sen softade jag lite och snackade med vaktmästarna. Imorgon så väntar julavslutningen, det blir kul. 


Hemma så var jag vansinnigt trött och jag misstänker att jag kommer vara stel imorgon. Sängen lockade och snart nog kröp jag ned i den och toksomnade. Jag vaknade av ett frenetiskt ringande på dörren. Ullis undrade varför ingen öppnade. Ungarna hade dragit iväg med bilen och jag var i en annan värld. Mot kvällen så ryckte jag upp mig och traskade ned till källaren och drog igång. Samma bana som sist och jag höll igen lite innan backen. Sen var det visst Leith Hill. Jag körde lite lugnt iaf. Men sen kom det ett gäng som triggade igång mig och sista fyra, fem minuterna så körde jag på riktigt hårt. Jag persade iaf rätt ordentligt på backen, kändes skönt. Sen blev jag vansinnigt själv på nedförskörningen och ingen ville ta rygg. Riktigt trist. Jag höll igen på sista biten och totaltiden blev dryga minuten sämre än igår. Så väl i mål så körde jag lite till och nu kom ett häftigt gäng och vi triggade varandra på slutet och då gick det undan. Men efter att ha gett nästan allt, för att hänga på en rätt stark kille, så gav jag mig. Det blev dryga timmen och jag kände mig nöjd med dagens lekfulla innebandy och sen cyklingen. 


   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards