Alla inlägg den 9 juli 2023

Av Niclas Bernhardsson - 9 juli 2023 21:15

Söndag och vi var lite sega på morgonen och väldigt varmt. 

Det slutade med att vi softade under hela förmiddagen och lyssnade på en pod. Den somnade vi tyvärr ifrån så vi får nog göra ett nytt försök senare.

När det vankades lunch tog vi bilen till Evas kroppkakor så det kroppkakor även idag, riktigt gott!

Fortfarande lite segt men nu satte vi fart och tog på oss våtdräkterna och det var lite av en chock. Jag är lite för långt ifrån riktigt bra form så nu får man sätta fart.

Ned i vattnet och jag kommer bara några meter när jag känner paniken komma. Det är sjukt mycket tång och den ligger nästan så jag får den i händerna. Jag vänder tillbaka och känner hur jag nästan hyperventilerar.

Till slut kommer vi runt krönet till nästa strand, där det blir mer normal sandbotten. Det är fortsatt kämpigt men det är bara att nöta på. Även Ullis har lite problem men inte i samma utsträckning. 

Efter ett antal stopp har vi fått ihop cirka 20 minuters simning och vi traskar upp mot husvagnen för byte till cykel. 
Det blir premiär för mig på "Gula faran"! 
Jag sitter lite för högt efter en en snabbjustering efter att Peter testat den så vi får stanna till vid ett ställe och justera ned sadeln.

När jag går ner i tempoställning så känner jag att farten trissas upp rejält men det är sjukt jobbigt att ligga i tempoställning så jag blandar friskt. 

Det blir en halvtimme mot östra sidan och sen norrut innan vi vände. Jag testade att trycka på lite men jag blev lite besviken att det inte gick fortare i förhållande till ansträngningen. Värmen kan absolut ha påverkat, i och för sig.

Sen var vi tillbaka vid husvagnen och dags för byte till löpning.

Ganska omgående så känner jag att det är sjukt jobbigt även i låg fart men det släppte lite grand efter någon kilometer.

Men hur sjutton skulle jag orka springa i 34 minuter, tänkte jag. Baksida högre lår spände rejält också.

Jag kämpade på och sen vände vi efter halva tiden.

På slutet blev löpsteget bättre och bättre och ett tag kändes det rätt okej. 

Väl tillbaka så hoppade jag i havet och jisses vad skönt det var! 
Vi avslutade med en dusch och ett kvällsmål där vi hann spela lite kort också. Sjukt jämnt och jag lyckades vinna med två ynka poäng i spelet golf.

Så skönt att krypa till kojs i husvagnen med älsklingen! Imorgon firar vi 32 år tillsammans.

     

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards