Alla inlägg den 15 juli 2023

Av Niclas Bernhardsson - 15 juli 2023 23:30

Lördag morgon och Ullis hade pratat om morgonjogg. Min kropp sände dock ut andra signaler men ibland vet kroppen mindre än huvudet så jag skakade loss kroppen med lite lymfövningar och snart var man redo.

Vi började extremt lugnt och det berodde enbart på mig som var seg. Bortåt Köpingsvik så hade jag blivit lite mjukare men det var ändå så jag började fundera om jag skulle orka hela. 
Vi vänder en bit efter Klinta camping, kanske förbi den sista av campingarna som finns där. 
Nu är vi på väg hemåt och då händer oftast någonting, det blir lite lättare och jag börjar tänka mer och mer på steget och ett ofta befinner jag mig på löpningen i Kalmar Ironman och så blir jag ofta mycket piggare. 
Vi kommer in mot våran camping och fortsätter till vår husvagn och roffar åt oss våra badrockar och fortsätter mot vattnet där vi sliter av oss kläderna och hoppar i.

Jag hade förväntat mig att det skulle vara skönare men det blev det snart. Faktiskt riktigt skönt.

Vi passade på att tvätta av oss med sjötvål och efter att ha landat lite så drog vi iväg på en loppistur. 

Vi åkte lite på chans och hoppade in lite här och var.

När vi tankade så tankade vi också kroppen med lite korv och åkte vidare. 
Det blev väl runt fyra, fem innan vi var hemma. En del större än andra. Dock inga fynd.

Hemma så läste jag lite i boken och sen ville vi till Borgholm för att äta och kolla på Victorialoppet. 
Det var fullt överallt så vi beställde en hamburgermeny och tog med oss och kollade. 

Jag råkade ropa fel namn på Hanna Lindholm och det var ju pinsamt. Hon måste ha undrat för hon var ju enda tjejen i sin klunga och är dessutom i en klass för tjej. 
Kul att se David och Ida Nilsson också.

Väl hemma så åt vi lite gott och jag läste ut boken också. Det var liksom lite svårt att släppa då det närmade sig upplösningen.

Av Niclas Bernhardsson - 15 juli 2023 22:45

Tog mig äntligen i kragen och läste en bok igen och den har jag läst nu på semestern. Den heter den blinde siaren och är skriven av en Susanne Pari. 
Boken handlar i främsta hand om en ung kvinna vid namn Layla. Hon har iranskt ursprung men är uppvuxen i USA, då hennes släkt tillhörde societeten och läget i Iran var osäkert med uppror och revolution för jämnan. 
Man får veta mycket om hur jobbigt det varit i landet och att det är stora klyftor. Sen blir det ett spännande triangeldrama som bara blir värre mot slutet. En hel del intriger också.

Det är lite jobbigt att ha koll på släktskapen och vilka styren som varit. Det kan givetvis bero på att namnen inte är så "svenska" och att jag har lite för dåliga förkunskaper kring det som hänt i området.

Boken är mycket bra och dras endast ned lite kring att jag tappar bort mig lite i ovan nämnda. Den får 4/5. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards