Alla inlägg den 16 juli 2023

Av Niclas Bernhardsson - 16 juli 2023 23:00

Söndag och idag sov i alla jag länge. Ullis hade fixat lite frukost så det var härligt att kliva upp till dukat bord.

Efter en god frukost så väntade vi ut det värsta regnet och sedan tog vi tag i det och tog på oss våtdräkterna och gick ned till vattnet. Det var rejäla vågor och det tog verkligen emot. 
Efter att ha kollat på andra sidan så bestämde vi oss ändå för att kliva i där vi brukade och kämpa oss igenom det värsta stället med stora stenar och tång. Med vågorna så blev det sjukt jobbigt men snart var det bara att ta tjuren vid hornen.

Det gick bra och sen var det bara att simma på men så bara var det inte. Jag hade stora problem att simma åt ena hållet då vågors kom från det håll jag tar luft men jag provade några gånger och det var skönt att ha provat på det. Jag beslöt att gå åt ena hållet och simmade åt andra hållet. Det var superjobbigt ändå. 
Sen åkte vi till Kårehamn och åt den klassiska räkmackan, den är helt magisk där.

Sen hem och jag försökte ta revansch på Ullis i kortspelet golf och lyckades, jag fick stryk på förmiddagen. 
Sen mot kvällen så myste vi lite med godis och läsk och körde en "18-hålare" men där drog Ullis det längsta strået och hon fick bli mästare på Öland. 

         

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards