Alla inlägg den 31 juli 2023

Av Niclas Bernhardsson - 31 juli 2023 23:00

Måndag och en ny vecka hade inletts. Det kändes bättre än igår men uppenbarligen ligger jag lite på gränsen nu och skall sanningen fram så var jag beredd på det. Trodde väl kanske inte att det skulle komma så snabbt bara. 

Vi tog det lite lugnt på morgonen och förberedde oss på en lite längre runda på zwift. 

När det var dags gick det fort och Ullis ville köra någon längre sträcka som vi inte gjort tidigare. Vi hittade snart en och det var bara att börja tugga på. 

Vi körde tillsammans och Ullis hade en plan att köra lugnt en längre del och trycka på lite på den andra sista, lite kortare, delen av timmen. Det blev först 45 minuter i runt 2,1 watt per kilo och sedan körde vi runt 2,3-2,4 watt den sista kvarten. Sen upprepade vi samma sak men körde hela 20 minuter lite hårdare på den andra timmen och nu började det att ta emot. Ullis fick lite tröjor som bäste tjej men jag var inte i närheten som kille. 

Sista timmen och nu fick man gräva lite djupare. Ullis verkade fortsatt pigg så det var kul att se. Nu höjde vi lite sista kvarten och låg på i snitt 2,4 - 2,5 watt per kilo. 

Jag hade tömt tre stora flaskor och det blev sjukt instängt på slutet och vi fick gå och öppna dörren fastän vi hade två fönster öppna redan. Bra samarbete och ett riktigt team effort. 

Sen lade sig Ullis ett tag på IR-madrassen och jag lade mig i soffan och kollade på ett program om sekter tillsammans med Felix. Jag var sjukt trött och somnade om vartannat. 

Sen lade jag mig en stund och passade på att läsa boken jag håller på med nu. Nu börjar det bli riktigt spännande. 

Efter ett tag blev jag taggad att måla och letade reda på fasadfärgen och tog bort den värsta skorpan och blandade för fullt. Sen var det bara att klättra upp på stegen och börja. 

Jag målade väl i några timmar och sedan fick det räcka. Det viktigaste var gjort.

Vi avslutade med lite kortspel och jag lyckades gå vinnande ur striden igen. Att man är så jäkla duktig, va? Ha ha! Nädå! Det är jämnt och imorgon räknar jag med en ny match. 


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards