Direktlänk till inlägg 20 februari 2024

Läskigt

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 20 feb 23:00

Tisdag morgon och jag väcks av att Ullis säger något om att hennes storasyster fått svårt att andas och blivit skickad till Akuten. Jäklars! Vad är det nu då! tänkte jag. Det var något med lungorna.

Ullis försökte få information och jag begav mig till skolan. Det blev samma sak idag men när vi hade det lite lugnt så fick jag till vår IT-tekniker och bytte dator. Riktigt skönt med en helt ny jobbdator, det kan jag inte erinra mig om att jag haft någon gång. 
Sedan åker jag med stadsbussen mot stan och Ullis hör av sig om att vi nog bör åka in och även svärfar och hans fru var på väg men att vi kunde ju ta egen bil. Jag förstod det då som att vi skulle åka lite efter.

När svärfar ringer upp och frågar om jag skall med så tänker jag att varför inte. Jag skulle ju inte vinna så mycket tid på att få skjuts men det är ju trevligt.

Jag säger i bilen att jag och Ullis åker själv och de blir nog förvånade då de precis pratat med Ullis. Ullis hade ju menat att vi kunde ta våran bil så kunde de åka med oss.

Hemma så säger jag hejdå till dem och strax efter ringer Ullis och undrar hur det går. -Jo, de har precis åkt! sade jag. Men de skulle ju åka med oss, säger hon. Ojdå, tänker jag. 
Jag ringer direkt upp och de ställer bilen i Järna och vi möter sedan upp dem.

På sjukhuset så träffar vi Ullis storasyster och hon får syrgas och det är lite jobbigt men hon är stark. 
På hemvägen så möter vi upp Felix och äter på Pong.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards