Alla inlägg den 20 november 2017

Av Niclas Bernhardsson - 20 november 2017 23:00

Måndag och dans på schemat. Gick bra förutom att "min dans" inte behagade att spela upp, utan den laggade bara. Endast den... :-/ Skumt! Jag skall nog ladda ned den så att jag alltid har den. Hursomhelst så var det enormt roligt att se eleverna göra sina egna danser och även om det inte kommer något fullfjädrat ut från alla försök så har de verkligen fått utlopp på sina kreativa ideér! :-) Men en hel del danser kommer, trots kort tid, bli något utöver det vanliga! 

Väl hemma så handlade jag och Ullis och sen ville jag gå och träna medans Ullis hellre ville cykla. Hmm, jag som hade ställt in mig på att köra på gymmet och min trainer är ju lite tråkig. Iaf jämfört med Ullis. Nåja, hon körde hemma och jag traskade till Safiren då. Väl på plats så är det ganska mycket folk men en maskin är ledig och jag sätter igång. Det blir relativt lugnt. Iaf till att börja med. Vid 10 km, på mätaren, så kör jag igång med intervaller och det blir sedvanliga 600 meter hårt och 400 meter lugnt och upprepa. Motstånd 17 respektive motstånd 8. Det blev 6 stycken totalt och innan och efter körde jag på motstånd 12, lagom hårt. Rejält svettig och de skämtades lite om att maskinen nu gick av sig självt. Det var ständigt massor av folk i rummet och ibland så tittade någon in och vände sedan. En person lade sig i mitten av Easy line-maskinerna, det fanns en lite plats kvar där. Coolt med så mycket folk och jag stod bara kvar på samma ställe medan de flesta andra gick runt lite grand. Någon ung kille imponerade stort med sin vristspänst och hoppade jämfota upp på två stycken 76 cm-lådor. Tror det heter något med Crossfit-lådor, eller boxar. Så 152 cm jämfota-hopp och utan större problem och inte var han direkt stor heller. Shit! Jag skulle nog inte våga hoppa upp på en sådan! :-D Jag körde iaf i närmare 70 minuter och klockade av 19 km på mätaren. Gött mos! 

http://www.movescount.com/moves/move187213290

Sen var det Fotballsgalan och det var helt i min stil. Dock så hade jag inte protesterat om Zlatan fått ytterligare en guldboll. Under tiden han inte var skadad så var han inte direkt dålig direkt! :-) Kanske skulle Forsberg ha haft den istället men handlade det inte snarare om lång och trogen tjänst på Granqvist? Och sen kommer Forsberg om något, eller några, år? :-)


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards