Alla inlägg den 10 november 2017

Av Niclas Bernhardsson - 10 november 2017 23:45

Fredag och en härlig orienteringsvecka är till ända! Många oroliga elever och det gäller att våga pusha lagom hårt. Men utmanar de sig inte så blir det inte lika stora framsteg. Jag tror jag hittade bra balans men nog sjutton såg jag att några tyckte jag körde för hårt med dem. Hursomhelst så var de riktigt grymma och det var här och där remarkabla framsteg! Jag avslutade förresten sista lektionen med en fråga, men på skolan kallade jag det för en gåta. Det kanske förvirrade dem. Så här går den. Det heter ju en rädd hund och en rädd katt samt t.ex fågel och varför inte människa (en rädd människa). Men vad heter det när det gäller lejon? Och då menar jag i singularis. 

Medan ni funderar på den så fortsätter jag. Väl hemma så är jag ruggigt trött och skall bara sträcka ut mig i sängen. Det slutar förstås att jag somnar och det blir en tupplur på en kvart. Rejält rödmosig vaknar jag och ungarna undrar vad vi skall äta. De ger förslag på att de kan åka och köpa något på Thai-restaurangen, i Trosa, och inte mig emot. Jag passar på att gå och köpa något drickbart så länge. Sen, efter maten, så traskar jag iväg mot Safiren och Ullis kommer komma strax efter mig. Hon tog en liten tur till Stockholm med sina jobbkompisar. Jag hoppar upp på bandet och kör igång. Rätt lugnt och så håller jag på hela tiden. Helt lugnt på gymmet och jag tror det går över 20 minuter innan Ullis kommer in och hejar. Hon kör igång på ett löpband och jag kör förstås vidare. Jag glömde tyvärr min mobil och musiken i gymmet är för låg så jag hör knappt något. På slutet kommer det in några grabbar och kör lite, men det är mest prat. Jag ser att Rainy och Tokan simmar, det syns lite av bassängen och jag känner klart igen Rainy iaf. Snart ser jag att de vinkar och jag vinkar förstås tillbaka. När det har gått 18 km, på mätaren, så ökar jag motståndet lite grand hela tiden och samtidigt kommer Rainy och Tokan in och pratar, kul! Jag fortsätter att öka och det blir progressivt, på slutet. Tror det blev lite drygt 73 minuter iaf. Snabb dusch och sen hemåt. 

Sen förstås fotboll och vad bra Sverige spelade, iaf till stora delar av matchen. OM de kan fortsätta att spela så här samtidigt som Zlatan skulle komma tillbaka så kan det bli riktigt spännande. För någon riktig striker har vi ju inte. Och med Janne vid rodret skulle det kunna bli riktigt bra. Han har ju en klart bättre spelidé en Hamrén hade. Och kan ställa om ganska snabbt. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards