Alla inlägg den 14 november 2017

Av Niclas Bernhardsson - 14 november 2017 19:30

Så var det tisdag och resten av gänget var förstås nere på löparbanan men jag traskade till Safiren. Väl på plats så ställde jag upp två flaskor och jag hade även med mig en bok, Formativ bedömning, och ett block, där jag skulle ta ut stegen på the Continental drift-låten. Lite lätt panik då det blev så mycket på en gång och träna måste man ju. Jag började med boken. Men det var lite svårt att läsa samtidigt som man körde men det gick - absolut! Men sen att skriva ned svaren, på frågorna vi hade, var desto svårare. Då trodde jag att jag hade koll iofs... Efter en halvtimme ungefär så bytte jag till låten och benade upp stegen. Snart nog var den klar och varför inte köra lite intervaller, tänkte jag. Sagt och gjort. Det fick bli mina hederliga, köra på stenhårt i 600 meter och sen 400 meter lugnt. Och det kom in några på gymmet så det inspirerade lite och det var klart jobbigt. Men tiden började rinna ut och snart skulle de stänga gymmet. Jag skrapade ihop sex stycken intervaller och toppade med 176 slag/minuten, på slutet. 


Uppvärmning: 35 minuter på motstånd 12. (Snitt 118 sl/min)

Intervaller motstånd 17 - hårt (ca. 95 varv/min)

Vila motstånd 8 - lugnt (ca. 65 varv/min)


 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards