Alla inlägg den 26 november 2017

Av Niclas Bernhardsson - 26 november 2017 21:45

Söndag och jag var inställd på lite träning men jag har, som en del läst, varit lite seg och även slarvat lite. Men nu har jag verkligen sug på att komma igång igen och kanske börjar batterierna laddas lite. En kund kom förbi och ville ha hjälp med en liten speciell sak. Det är en avancerad fastspänningsanordning och fastän jag fixade det för typ 3-4 veckor sedan hade han iaf fått samma problem igen. Hmm, och nu gick det inte så bra så jag måste kontakta leverantören. Men iaf. Till något roligare då. På teve var det ju världscupen i längdskidor och vilket bra race Kalla gjorde! Wow! Och vad roligt det blev när både hon och Björgen intervjuades efteråt. Alltså samtidigt! :-) Och det blev ett antal kaffekoppar och herrarnas lopp trodde jag var klart redan innan. Jag tänkte slänga in någon hundring på Klaebo men när jag såg oddset avstod jag. Och snacka om att bli överaskad då jag, efter att ha hjälpt kunden, kommer tillbaka till teven och ser att han är upphunnen och dessutom verkar ha jobbigt! :-0 Men han drog längsta strået iaf. Grymt!

Vi åkte sedan och tog en kaffe med svärmor och sedan, när jag såg klockan, fick jag nästan panik och ville få till lite träning. Ullis och jag gjorde iordning cyklarna, i källaren, och snart var vi igång. Det var ett tag sedan och jag hittade ingen bra rutt igen, som var lagom i lutning. Efter två minuter på en alldeles för tuff bana började jag om på en lättare och så var vi igång. Fläkten var på och radion på lagom nivå. De nya speglarna, från Trosa Glas, var alltför avslöjande och nu blev man extra taggad på att steppa upp några nivåer. Precis på slutet så tappar jag kedjan och då bryter jag. Det blev iaf 2+45 minuter, totalt. Jag snittade 75% av max och det var ju inte alltför lågt för att vara ett så kort pass. Men tanken var väl egentligen att hålla runt 70%, men lite längre. Fast nu är jag igång med cykeln igen. Nu fattas bara simningen och det är det tänkt att bli en stund imorgon. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards