Alla inlägg den 9 november 2021

Av Niclas Bernhardsson - 9 november 2021 22:30

Tisdag morgon och jag ringde snabbt till vårdcentralen och de skulle ringa upp 08.30 Hmm, precis när jag startar första lektionen och jag som hade teori i vanligt klassrum. Men eftersom vårdcentralen brukar ringa precis på avtalad tid så bestämde jag för att låta klassen vänta i kanske två minuter men de ringde nog strax innan klockan var slagen så de behövde inte vänta så länge.

De hade visst inga tider så jag sade att jag inte kunde låta min klass vänta så jag fick lov att återkomma. 
Efter att ha gått igenom vad eleverna skulle göra så ringer de upp och någon elev var gullig och sade att de hade förstått och att jag kunde ta samtalet.

Nu fick jag en akuttid på fredag morgon och det fick gå, sade jag. Hälsan går ju först. Eventuellt så kan det som känns ta emot i lungorna ligga kvar sedan en gammal förkylning men det kan också vara medicinen som har en dämpande effekt.

På lektionerna är jag dock allt annat en dämpad och spelar och leker med eleverna.

På kvällen så regnade det så nybörjarna stannade hemma men jag och Ullis var inte säkra på om allt var rätt inställt, med belysningen, så vi åkte ned för säkerhets skull.

Sen hem och bara njöt framför teven. Det kändes skönt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards