Alla inlägg den 2 augusti 2022

Av Niclas Bernhardsson - 2 augusti 2022 23:30

Tisdag och Ullis och Gisela skulle ut och simma och jag tänkte hänga på och paddla SUP. 
Både Gisela och vi var lite sena och sen skulle jag i med lite luft i min bräda.

Snart var vi på plats och vattnet såg lugnt ut men det brukar ju vara värre en bit ut.

Vi startar och jag står från start men det var frågan om jag ens borde vara med då mitt vänstra knä kändes riktigt dåligt. Jag var helt säker på att en bit lossnat i menisken. Hur skulle det sen bli om jag behövde gå ned på knäna.

Jag paddlade på och det var lite jobbigt att hålla balansen men det gick. En hel del alger men det var kul att ligga rätt nära kanten och se växtligheten på botten. 
När vi kommer runt ön börjar jag bli trött i höften men jag har bestämt mig för att försöka stå upp hela sträckan. Jag kommer samtiditt på att mitt knä känns helt bra och jag förstår ingenting alls. Ulli var inne på att det var en överbelastning och hon verkar få rätt.

På slutet så är vattnet superklart och man ser verkligen långt ned nu. 
Vid bryggan så ropar en liten flicka mot mig och tyckte det var jätteskoj att jag kom på en SUP. Sen var det roligt att hon gjorde allt för att inte visa när hon bytte om fast hon glömde bort mig och ingen annan var där. Jag skrattade lite då hennes typ farmor höll upp handduken åt andra hållet men det är klart att det är mer naturligt att skydda mot resten av bruggan.

Ullis och Gisela var nöjda och jag gick lite i förväg och fixade kaffe i husvagnen. 
Vi drack och snackade om lite allt möjligt.

Sen fixade jag lite snabbt ihop kvällens pass. 
Jag hann även kolla lite hjälmar och det finns verkligen alla prisklasser. 
Till träningen och jag vågade inte springa då jag nyss hade värsta knösmärtan. 

Efter en halvtimme så åkte jag och Ullis och körde hämtmat idag.

Der blev några avsnitt av Manifest igen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards