Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Niclas Bernhardsson - 12 oktober 2009 23:30

Glömde ju helt bort att Ullis och jag drog direkt till gymmet efter löppasset!

Där blev det lite blandat men mest triceps och sen lite rehab för knät.

Av Niclas Bernhardsson - 12 oktober 2009 20:56

Låg och snoozade ett tag i morse och efter ett tag så hämtade jag datorn och kikade runt på nätet.

Sen var det bara att gå upp och ta tag i lite bestyr. Jag hade dessutom en jättehög med papper som skulle sorteras och bokföras. Och med några struliga och tveksamma saker så gjorde det att det tog en jäkla tid. Jag hade ju velat fixa lite på altanen också. Och där ute, på altanen alltså, så går timmarna fort när man väl sätter igång. Det slutade med att det blev stressigt att hinna få iordning lite käk innan löpträningen. Tomas kom förbi med Linus och Jonnie och vi, från vårat håll, fick med både Tim och Felix. Det skulle visst vara ledigt på Trosa löparbana men när vi kom fram så var det smockat med folk då Trosa IF´s friidrottssektion tränade. Jag kände igen en av ledarna då jag förut var lärare till hennes barn så jag gick fram och frågade om vi också fick plats. Absolut, svarade hon. Inga problem alls!

Ah, kul!

Så vi drog igång med lite uppjogg och därefter lite löpskolning. Efter det så körde vi 5-6 200-ingar. Ja, jag vet! Inget att skriva hem om men jag är heller inte i gammal god form. Tim fick prova mina spikskor och han drog på så det hette duga! Vi klockade en 200-ing, som han sprang, på ca. 31,5 sekunder och den tiden kunde han nog pressa lite.

Sen avslutade vi med att maxa på 100 meter, mest för skojs skull! Jag blev jättenöjd med min insats tills jag hörde vad det blev för tid... 16 sekunder! Asch, jag undrar hur Ullis tar tid för inte är väl jag så långsam? ;-)

Sen när Tim springer så springer han i en bana som tyvärr inte är helt fri. Vi undrar om han inte ser att det står häckar i vägen och på slutet så springer jag fram och försöker få honom att väja. Han undrar förstås vad jag håller på med och saktar farten. Rätt ilsken blir han då han inte visste vad jag ville. Sen fick jag inget riktigt svar på om han verkligen sett hindren. Det var nog bra att jag hoppade fram och hindrade honom! Det kunde gått riktigt illa.

Av Niclas Bernhardsson - 12 oktober 2009 10:45

Henkes offside-mål är väl inget att diskutera men jisses vad lätt det verkar vara för linjedomaren att vinka bara för att hemmalaget anser att bollen är ute. Fast det jag reagerar mest på är 2 andra lägen som domaren blåste offside då vi på repriserna ser att så var nog inte fallet. Zlatan hade varit ruskigt fri på den ena iaf. När det går så här fort på toppfotboll så kanske man borde ha ett annat system eller helt enkelt ta bort offsiden, den kanske är helt förlegad. Det blir visserligen ett annat spel men borde det bli så dåligt? Som jag ser det, iaf nu, så öppnar det för fler sätt att spela och varför krångla till det? Det lag som gör mest mål vinner, så enkelt är det!

Nä, jag är nog så besviken så det är kanske därför jag reagerar som jag gör. Men egentligen, det är synd om det är domaren som skall avgöra matcherna. Tror Ni att det skulle vara så dumt att ta bort offside-regeln?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards