Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Niclas Bernhardsson - 19 oktober 2009 22:04

Så var det löpträning igen och det var killar med lite olika förutsättningar så då passar det bra att köra lite backträning eftersom man är på samma ställe och var och en kan köra i sin egen takt. Idag så skällde jag ut Chaiwat lite så att han skulle försöka ha en jämnare fart på alla intervaller. Många fick håll då de precis ätit och jag kände mig lite småstinn efter en riktig brakmiddag! Men jag klarade mig iaf från håll och eftersom jag inte visste hur mycket de simulerade så försökte jag peppa dem lite iaf. Och vad de sprang! Efter uppjoggen och lite löpteknik så kom vi fram till själva backen och jag bestämde mig för att även denna gång köra så gott som hela backen igen. När jag var i mitt livs form så körde jag väl runt 1.12 - 1.13 men då var det ca. 10-15 meter längre så lägg på några sekunder då. Men nu! Felix, i täten, låg på ca. 1.03, 1.05, 1.06, 1.07 och sista på runt 57 sekunder!! Fy bubban! Jag tappade hela tiden och på min sista så kom jag väl runt 6-8 sekunder efter och var tokslut! Den sista intervallen hoppade jag över!

Sen joggade vi ned igen och jag får väl uppskatta passet till ca. 40 minuter. Grymt av Felix som verkar ha lite krut i löparskorna.

Av Niclas Bernhardsson - 19 oktober 2009 21:55

Tog lite rödvin igår och eftersom det inte var skruvkork och inte heller Ullis ville ha ngt så blev det en hel flaska. Inte bra på en söndag men jag var ju ledig idag. Iaf från mitt ordinarie jobb. Jag kom upp och satte mig vid datorn och fixade med bokföring, bråkade lite med larmbolaget, fixade iväg en leverans osv.

När jag väl kom igång så blev det en jäkla fart. Bokföringen gick hur smidigt som helst. Jag fick bra mailkonversation med en från larmbolaget. Jag tyckte att det var fräckt att ta ur hela 2500 kronor för en avprogrammering av larmet då man inte längre ville ha kvar det ordinarie väktarbolaget. Det framgick att det kostade i avtalet menade den ansvarige på bolaget men hallå! 2500 kronor, det tycker jag är en sådan hög summa så att det borde framgå att det även kostar att gå ur ett abonnemang. Sedan så skulle det kosta en hel del med batteribytena men då hade jag protesterat rätt ordentligt så jag klarade mig undan med 2500 kronor och inte ett öre mer. Med tanke på att vi haft kommunikationsfel hur länge som helst, och då antagligen ändå behövt få hit någon som kunnat fixat larmet, så är jag nöjd! Eftersom vi flyttat själva larmet så är det klart att det är möjligt att något blivit fel men nu är det iaf fixat och jag slipper att i framtiden betala dyrt till ett väktarbolag som ändå inte kan göra så mycket. Känns bra!

Direkt när larmteknikerna dragit så kommer DHL och hämtar ett paket. Och jag hinner även få iväg ett till litet paket på posten innan det var träningen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards