Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Niclas Bernhardsson - 14 oktober 2009 22:59

Ja, det var ju inte så stora odds för att Sverige skulle komma till Play-off men man hoppas ju alltid!

Jag jag strax innan 9, på kvällen, rusade till innebandyhallen så var Sverige faktiskt vidare till Play-off men det skulle förstås ändras... Suck!

Jag såg Zlatan bli neddragen i en ganska tydlig straffsituation och då alltså i straffområdet. Sen fick jag, iaf på reprisen, se Mellberg nicka in 1-0. Därefter så blev det till att springa till hallen för att spela. Och det för första gången på rätt länge. Och hur gick det då?

Jodå, visst var jag ringrostig och visst blev det lite fel här och var men jag spelade upp mig allteftersom och lyckades vinna varje match där jag var med i. Och några snygga pass samt mål fick jag till. Men det började sådär när jag fick en tackling i sidan, sådan där som jag ogillar, då det inte ens var kamp om bollen. Fast det dröjde inte alltför länge innan det var glömt. Jag var riktigt stel i ryggen men det märktes mest då jag stod vid sidan om planen. Och så värkte benhinnorna fint. Jag sprang ju intervaller i förrigår, det kände jag av idag.

Och när vi är klara så kommer jag ihåg att vi var på affären precis innan och jag såg att Ullis stoppade ned lite glass i korgen. Pepparkakssmak, tror jag att det var. Hoppas nu att det finns kvar, tänkte jag.

Ut i kylan och den slog emot mig. Ser några småflickor som går en bit framför mig medan jag springer hemåt. Det är rätt mörkt och jag hoppas att de inte skall bli rädda, vilket de nu inte blev.

Väl hemma så får jag se till att Tim kommer i säng. Han som har prov imorgon sitter vid datorn.... Hmm... Det blev en liten föreläsning från mig. Sen tittar jag in i frysen och visst finns det glass kvar! Nu har jag precis avnjutit min andra portion och jag får stålsätta mig för att det inte skall bli mer! :-) Det smakar nästan pepparkaksdeg, ja iaf lite grand. Helt underbart. Helst skulle jag ha lite kaffe till men jag orkade inte fixa det.

Nä, in i duschen och direkt till sängen! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards