Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Niclas Bernhardsson - 28 oktober 2009 22:06

Ah, så fick jag då besked från mitt "lilla möte" som jag var på för dryga 4 veckor sedan. Det var då jag var uppe i Stockholm och var på möte, som jag så fint skrev. I Själva verket så var jag på Mensas prov och skrev.


Det var nästan så jag dumförklarade mig innan då jag lämnade blod 3-4 dagar innan, fick för mig att det bara påverkade aktiviteter med hög puls. Sen hade jag varit uppe sent på kvällarna rätt länge i sträck. Lägg därtill att jag suttit i bil 80 mil de senaste 3 dagarna. Jag fick vräka i mig starkt kaffe och en energidryck precis innan.


Och hur gick det? På provet så kändes det rätt okey, jag tyckte jag kände mig skärpt att det inte vara många frågor jag hade problem med. Idag så ringde jag hem och Tim svarade att svaret kommit. Jag bad honom öppna det och fick det nedslående beskedet... Ah, shit!


Jag var en ynka procent ifrån att nå upp till Mensa-nivån. Och med största sannolikhet en poäng ifrån. Det säger iaf det sunda förnuftet då man räknar på det. Resultatet blev att jag hade 128 i IQ. Gott nog men så nära... Så nära... :-( Jag hade visst bättre, eller skall man säga högre?, resultat än 97 % av befolkningen.


Men jag skall ge det en chans till och det var ändå rätt kul att skriva testet. Jag har en chans till då det i nuläget finns 2 test. Och påverkade ovanstående mig något så borde chansen vara rätt hygglig! :-)


Varför vara med, kanske någon vän av ordning undrar? Det låter kul och helt klart så finns det fördelar att vara med i en förening som har intressant diskussioner och förstås klurigheter. Det har alltid intresserat mig. Sen är det nog lite för egot också. Det skulle stärka mig lite men det gjorde nog även dagens resultat. Alltid kul att veta att man inte är helt pantat.... Bara halv! ;-)

Av Niclas Bernhardsson - 28 oktober 2009 21:56

Som vanligt, när jag kommer hem, så sågar jag upp lite skivor och slänger upp på altanen. Det börjar bli rätt bra nu men jag är lite tveksam om skivorna kommer att stå emot vädrets makter. Visserligen så sitter de förstås på insidan, det är inomhuspanel, men det är ju inte helt skyddat ute på en, inte helt inbyggd, altan. Men det är bara att vänta och se. Nu är det bara lite trixande runt själva dörren. Jag funderar på hur jag skall göra runt själva regeln. Antingen så bygger jag runt den eller så får jag göra om den. Men det hinner jag fundera på tills imorgon. Sen började jag bli irriterad på att jag inte tränat på slutet. Och innebandyn, ikväll, blev inställd! Men vad f-n! Nåja, jag tog mig i kragen och drog bort till Safiren, som är vårat lokala gym här på orten. Jag fick med mig Ullis och vi ställde oss på varsin Cross Trainer och körde den sista halvtimmen som var kvar innan de stängde. På slutet så lade vi in intervaller på 40 sekunder med start varannan minut. Det blev 6 stycken där vi körde på rätt hårt och tog det lugnare i pauserna.

Det sög fint i benen och jag kände mig riktigt nöjd över att ha kommit igång. Det var ett tag sedan jag var på gymmet och nu får det bli lite mer frekventa besök. Jag har ju bestämt mig för att köra Vasaloppet igen och det är några stycken på jobbet som också skall vara med. Förr så var det liksom ingen match vem som skulle vinna, då körde jag ju t.o.m under 6 h. Men nu! Shit! Nu är det väl tveksamt om jag ens kommer i mål... Men nu har jag bestämt mig, jag skall tillbaka i form och ett bra delmål är förstås Vasaloppet, eller Öppet Spår som vi faktiskt kommer att åka. Det vore förstås roligt att vara den som är snabbast men jag kan ju inte styra över deras träning och fokus får nog ligga på att bara komma runt den här gången. Det är ju inte så länge kvar...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards