Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Niclas Bernhardsson - 18 oktober 2014 20:39

Lördag morgon och Ullis skulle dra iväg till gymmet och se om det fanns någon plats över på Maskinträning och sen undrade hon om jag skulle med... Nja... Jag skulle ju jobba. Men jag skulle nog kunna hinna och sen hade jag ju varit sjuk en längre tid och inte varit på gymmet alls. Så jag bestämde mig för att hänga med och packade en väska snabbt. Bägge inneskorna var visst på Ronnaskolan så jag fick plocka ut ett par nya och eftersom jag är sugen på att testa ett par Kayano igen så valde jag dem. Och de fanns även hemma. Fort iväg och väl på plats så ser jag att det bara är kvinnor i lite olika åldrar. Men jag bekymrar mig inte så mycket och det blir väl något skämt om det. Kommer inte ihåg vad som sades men det var med glimten i ögat och kanske kände jag att det skulle bli lätt. Men tänkte inte så mycket på det. En ledare berättade lite om hur det gick till och det var 2x45 sekunder på varje station och sen skulle vi sätta igång. Men jag, och flera andra, hängde inte med på hur vi skulle rotera så det blev lite rörigt i början. Och hur mycket vikt skulle man lägga på. Och jag som ensam man då... Det kanske blev några kilo för mycket ibland så på slutet så stod det nästan still. Men som sagt var ganska svårt att hitta rätt för det kändes väldigt lätt i början. Sen efter några stationer med nästan bara triceps så kunde jag knappt röra mig. På 8 stationer så var det 2 rena tricpsövningar och sen direkt efter den andra så kommer det armhävningar på boll. Det var typ omöjligt att köra den på ett bra sätt. Och sen har jag sådan otur att när den övningar är klar så byter vi och med armarna fortfarande fulla av mjölsyra så är det bara en övning mellan innan det återigen blir armhävningar inblandade! Pust! Undrar hur mycket värk jag kommer att ha imorgon? :-)

Så lätt Tantgympa? Nä, knappast! Det var roligt och jag kommer garanterat att köra det igen!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards