Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av Niclas Bernhardsson - 9 oktober 2014 19:30

Torsdag och dags för klubbträning med Enklaresport Running Club. Återigen så var det lite klent med folk vid uppsamlingen och Ullis valde att köra rehab på Safiren och Sjöslaget och jag började jogga bort mot elljusspåret vid Häradsvallen. Något rött sken är lite bakom oss och vi tror att det är en joggare som inte är med oss så vi joggar på. Det känns som det går ganska fort och sen märker vi att det röda skenet har följt oss och jag märker att det är Super-Roffe. Ah, kul! Vi väntar in honom och han springer med stavar och hade tänkt hänga på. Väl framme vid spåret så kör vi lite lättare löpskolning och sen drar vi iväg. Jag hade tänkte 1-2 varv ganska hårt för att se om det är värt att ställa upp på söndag för det skulle bli det enda hårda passet på över tre veckor. Innan passet så värderade jag mina chanser till 30 % att ens ställa upp och nu körde vi alltså på. Sjöslaget, som är mycket bättre, tog det lite lugnare och han skulle kolla min tid på iaf första varvet innan han eventuellt drog på. Men han hade flygit ganska långt innan och var fortfarande jetlaggad och farten blev lagom för honom som den var. Super-Roffe bet dock i och jag trodde väl inte att han skulle kunna hänga på, han är nog 63 år gammal men dock fortfarande i jäkligt grym form. Sen springer jag på bra i en del backar men rätt som det var så dundrar "gamlingen" förbi och jag har fullt sjå att hänga på. I sista nedförsbacken så rullar jag ifatt men väljer att bara lägga mig bredvid och vi får 7.25 på varvet. Jag hade ju tänkt mig två varv så jag ville inte bränna ut mig fullständigt. Sen dyker Thellen upp och han är riktigt grym på kortare sträckor så han hängde på mig och Sjöslaget. Super-Roffe valde att ta det lugnare nu. Nu var andningen ansträngd lite snabbare så det märktes att man hade ett hårt varv i benen. Det stumnade fint men jag kämpad på. Thellen drog dock förbi och utan chans att täppa till för mig. Och hade jag försökt´så hade det nog varit kört sen. Jag fick Sjöslaget som pace men det blir inte riktigt samma sak som att ha en mer jämnbra vid sidan om. Man vet ju att den bättre närsomhelst kan trycka ifrån. Om Ni förstår min tanke. Men jag får gott stöd och nu är det kriga som gäller. Jag märker att Thellen iaf inte är mer än 10-12 sekunder före vid mål och jag och Sjöslaget går i mål på 7.39 Rejält utpumpad och joggen hem sen är tung. Pust! Tyvärr så värker benen rejält nu i skrivande stund (dagen efter). Direkt efter passet så hade chanserna att ställa upp stigit till 80% men det är nu nere i 60% med tanke på värken. Men men... jag startar nog om jag känner mig själv.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards