Alla inlägg den 28 oktober 2014

Av Niclas Bernhardsson - 28 oktober 2014 22:00

Tisdag och ruggigt trött hela dagen och jag nickade även till några gånger på jobbet då jag skulle försöka planera lektioner på jobbet då det var studiedagar. Och ingen träning sedan i torsdags och i söndags kväll så åkte jag på ett lättare ryggskott som gjorde att jag kände mig riktigt usel då jag kände mig fet och orörlig. Vet inte vad det var men det blev något konstigt tryck och oförmåga att hålla bålen rätt vilket gjorde att magen putade ut ordentligt! :-0 Ha ha, lite lustigt men jag kände mig i ruggigt dålig form. Visserligen så har jag tappat stinget lite men ihop med ryggskottet och senare tröttheten så kände jag mig inte så laddad idag. Men visst kan man ju tagga till och väl på plats så ser jag en skäggig gubbe i bilen bredvid och tänker inte mycket mer på det förrän då jag går ut bilen och ser att även "gubben" går ut. Ha ha, det var ju Normarkaren som dök upp på träningen. Och strax efter så dyker flera andra upp och det är ju kul då det är löpvila. Alltid roligt då det sprids ut lite och själv hade jag tänkt att ta en vecka efter Tunnel Run. Sen dyker även Putte upp och det var roligt då han varit borta ett längre tag. Sen kommer Tessan, Thellan och Rainy. På uppjoggen sen så kommer TSL-Johan och Flaken joggande. Sjöslaget fastnade i ett uppdrag i stan och kunde tyvärr inte komma. Jag misstänker att Flaken, jag, Thellan och Rainy kan bilda en grupp men Rainy varnar att han är lite sliten och rätt som det är så ser jag att Krisse kommit och vi stretchar lite efter uppjoggen. Och jag presenterar alla för varandra innan vi kör igång med löpskolningen. Sen är det dags för "stegar" och jag bestämmer mig nog för gul stege och jag borde väl kunna ligga på mellan 4.25-4.30 min/km och stegarna skulle då vara 2,4,6,8,6,4,2 och sen bara jogga ned resten av tiden. Men Flaken och Thellan var inne på röd stege som innehöll 8 minuter till mitt i. Jag fick väl se hur kroppen kändes. Och pang! Så var vi iväg och klockan varnade att det gick för fort men Thellan pratade om att vi låg under 4 min/km men det trodde jag inte riktigt på. Min visade istället runt 4.25 då det var motvind och sen runt 4.10-4.15 då det var mer lättlöpt. Kanske snabbare än så ibland.

Och man får helt klart kämpa och snart så hör jag inte Flaken riktigt och jag misstänker att det är för snabbt och vart tog Krisse vägen. Hann han med att jogga upp förresten... Hursomhelst så ligger Thellan bra i rygg och jag lite före så han kunde inte se hur sliten jag såg ut! He he... För visst fick man kämpa men det var ändå med ganska bra kontroll. Thellan började dock prata om att han inte kunde hålla farten så länge till och jag själv bestämde mig för att fortsätta i gul grupp och då istället försöka hålla farten istället för att sänka och klara en 8-minutare till. Och det var verkligen ända in i kaklet och jag ser att Tessan springer riktigt bra och det måste vara inspirerande och hon går verkligen från klarhet till klarhet.

Hursomhelst så kommer mina tider och farter nedan med 1 minuts Ståvila:


Tider, sträcka, fart (min/km)

2 min, 0,46 km, 4'25

4 min, 0,94 km, 4'15

6 min, 1,43 km, 4'14

8 min, 1,84 km, 4,21

6 min, 1,39 km, 4'22

4 min, 0,90 km, 4'25

2 min, 0,46 km, 4,15 (Blev några sekunder mindre)


Nedjogg 2 km 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards