Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Niclas Bernhardsson - 21 oktober 2014 22:36

Så var det tisdag och det låg väl lite regn i luften och klockan började ticka på och jag hade lite svårt att hitta alla grejer och nu tänkte jag dessutom testa mina nya Kayanon för första gången. Alltså ute på riktigt. Sist så hittade jag inga inneskor, då jag hade lagt de flesta på Ronnaskolan, men jag hade ju ett par nya Asics Kayano som jag inte hunnit springa i. Men sist så fick jag ju lite problem med att springa i Kayano då jag fått en starkare fot. Men jag tänkte testa igen hursomhelst. Och när vi kommer fram så börjar det att ösa ned. Och några tappra kämpar dök upp och jag glömde visst att presentera varandra men jag tror att de flesta hade sett varandra tidigare. Tuffa "Olgor" stod på schemat. Jag joggade upp och vi körde lite löpskolning och jag valde att lägga in lite styrka idag. Sen var det dags att köra igång men det kändes för ansträngt och jag fick faktiskt ge upp efter 400 meter och den gick ändå lite för sakta. Trist men förkylningarna verkar avlösa varandra på Ronnaskolan nu och det är svårt att skydda sig. Hursomhelst så blev det mycket jogg och prat idag för mig. Och Ullis testade sina nya Hoka One One men det blev för stor omställning så hon är just nu inte så nöjd. Men det tar nog ett tag att vänja sig och jag själv är sugen på ett par likadana. Jag joggade iaf knappa 6 kilometer och det blev lite mer än jag trott. Väl hemma så blev det fotboll för hela slanten.

Den stora frågan kvarstår dock... Varför slutade Jako med löparskor? Troligtvis de bästa mängdträningsskorna jag haft.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards