Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Niclas Bernhardsson - 23 oktober 2014 21:00

Torsdagsträning med Enklaresport Running Club och Sjöslaget skickade mess om att han inte skulle hinna men Flaken kan man lita på och någon mer skulle säkert komma. Det brukar vara lite sämre med folk på torsdagsträningen. Och själv har jag ju börjat köra mer pass på Safiren och har fått rejäl träningsvärk. Vi ser iaf att Flakens bil står på parkeringen och efter ett tag kommer även Tellan och Super-Roffe gående. Ullis sparade sig lite till fredagspasset i S-tälje så hon tog bilen hem igen men ville ändå hälsa. Och nu skulle jag få sällskap i bastun av Roffe och det var ju roligt. Så vi fyra joggade iväg och distans stod på shemat och vi körde lite på måfå medan vi pratade på. Ganska lugnt i början och man kunde prata ganska obehindrat. Men farten stegrades så sakta och det började bli lite tuffare att prata i backarna. Och skall ärligheten fram så var jag riktigt stel i benen och lite öm i vänster hälsena, som jag ju skadade förra hösten då jag gick ned mot tunnare skor. Så jag fick stanna två gånger för att avlasta lite men kom ganska snabbt ikapp de andra. Och vänster baksidan gjorde sig påmind men kanske på ett skönt sätt då jag fått mera muskler ganska snabbt. Lite naturlig stelhet av träningsvärk typ. Men man får ju ändå vara lite försiktig förstås. Sen kommer Flaken och bara vill springa mer och mer och han får välja väger men till slut så fick vi andra sätta ned foten då klockan började ticka iväg. Och Roffe och jag skulle hinna tillbaka till Safiren i tid också. På slutet så hade farten fortsatt dragit iväg lite grand och det var nästan som om man tävlade lite grand. Ja, iaf lite. Vi kändes iaf väldigt jämna allihopa och det var lite puls hos oss alla! :-) Det kändes nästan som vi vore Kenyaner som trissade upp farten. Många av deras pass är ju rena tempopass. Men det är klart att man inte kan jämföra oss med snabba kenyaner men ibland så sprang vi nog lite med deras filosofi! :-) Kul pass och jag tror vi låg på runt 5.30-5.35 i snitt.

Sen efteråt så fortsatte pratet mellan mig och Super-Roffe. Men jag höll ju på att koka i bastun och fick hälla kallt vatten över huvudet men Roffan verkade oberörd! :-)

Jag var förresten väldigt kall i hela kroppen efter att ha varit hjälp utomhus hela dagen i skolan. Ungdomarna hade haft orientering. Men efter 2-3 kilometer så kändes det ganska bra.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards