Alla inlägg den 23 december 2016

Av Niclas Bernhardsson - 23 december 2016 22:28

Mycket fixande nu inför julen eller mycket och mycket... Vi tar det ju inte så superseriöst längre men det är ju mysigt med julen och att vara tillsammans. Hursomhelst så vaknade jag i natt med att det värkte i knäet och jag smetade på någon salva på knäet och försökte sova. Tillslut så somnade jag men då var det typ dags att gå upp. Klart segt och Svarte-Petter skulle ju komma på en morgonkaffe och hjälpa mig att trycka några kläder som var lite speciella. Och han kom lite tidigare så det blev kaffe i pyjamasen... Efter det så fixade vi lite med trycken. Sen gick dagen och vi hamnade i soffan två gånger och det blev en siesta gånger två alltså... Andra gången så började Ullis tycka att vi skulle skippa i träningen men då var jag mest på och vi pallrade oss snart iväg till bilen och drog till Sports Club, i Trosa. Där tänkte jag staka lite och hur långt då? Hmm, jag satte maskinen på en mil så nu var det bara att staka. Men det blev lite hårdare än tänkt i början och vid 4 km på 17.10 så lugnade jag mig och sen blev det bara några kortare ökningar som dock avbröts av smärtan från skavsåren i händerna. Att jag tog med mig handskar hjälpte ju inte. Speciellt inte då de låg kvar i väskan... Så det blev extra lugnt på slutet men jag svettades rätt ordentligt ändå. 10 km på 44.30 blev det med en snittpuls på 150 med några toppar på max 171 slag/min.

Efter det så körde jag lite rehab/prehab-träning för knäna. Det blev lårcurl och benspark. Sen en knapp timme, det får anses vara okey. Sen ville jag vara snäll mot en stel kille och tipsade om att lägga något under hälarna då han körde front-squat. Nu kunde han knappt hålla kvar stången. Han verkade dock inte så tacksam så jag gick snart iväg.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards