Alla inlägg den 16 december 2016

Av Niclas Bernhardsson - 16 december 2016 18:00

Fredag och Ullis skulle på julbord. Och då tänkte jag passa på att träna lite extra. Men först var det ju jobb och som vanligt var det skeppsbrott på skolan och det är ju rätt tufft att bara bygga ihop men idag funkade det helt perfekt och ungarna var verkligen med på tåget. Jag var nog lite orolig att de skulle tycka att det var för mycket byggande och för lite lek/träning då man ställde det mot varandra. Men de tog ut sig ordentligt och hela veckan så har jag sett så många svettiga elever så det måste vara rekord. Och några elever tackade för bästa gympan, vad roligt. Och så enkelt att genomföra.

Efter jobbet så tog jag lite kaffe med några kollegor och sedan blev det en kvart i massagestolen. Men jag kunde inte riktigt koppla av eftersom jag snabbt skulle hem och skjutsa Ullis. Men det var skönt och snart nog så sitter jag i bilen. Jag träffade förresten en f.d kollega som precis fått barn och hon var och visade upp sig och sin bebis, kul! :-)

Väl hemma och efter att jag skjutsat Ullis så var det dags att planera maten. Och som vanligt då Ullis är borta, vilket inte är så ofta iofs, så blev det pizza... Jag köpte tre pizzor på vägen hem och vi satt och kikade på två avsnitt av Seinfeld. Ha ha, riktigt bra!

Svarte Petter kom förbi och lämnade lite tryck och vi försökte få till att vi båda skulle träna på Safiren. Men när jag skulle gå bort så kunde inte han och jag fick köra själv. Jag hade väl egentligen tänkt att simma först om det var lugnt i poolen men det kändes ju lite omvänt. Jag fick chansa lite och hoppas på att det fortfarande var lugnt efter mitt stakpass. Så fick det bli. In och staka bara. Lugn distans var tanken men stakmaskinen är ju lite tyngre än vanlig skidåkning. Och rejält mycket tråkigare... Och handtagen skaver ordentligt. Men jag kämpade på och det blev en mil på 45 minuter och med några inslag av fartlek.

Efter det så gjorde jag mig klar för simning och då var Rainy klar med sitt pass. Jag träffade honom förresten i omklädningsrummet och han fick ihop två kilometer. Själv så inser jag att jag glömt glasögonen och gick till receptionen och köpte ett par. Bara hoppas de funkar, det brukar ju inte vara så. Och det var lugnt och fint i poolen. Några enstaka som simmade bara och det blev aldrig mer än två stycken på "min" halva. Efter ca. 900-1000 meter så funderar jag på att köra några intervaller men det känns inte riktigt bra utan jag övergår till vanlig distans. Vid 1700 meter så känns det som om det får räcka och jag tror att det bara var fem minuter kvar och det var ju perfekt. Och glasögonen då? Jo, de var bäst hittills och jag måste köpa på mig ett gäng. Malmsteen Marlin heter dem - me like!


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards