Alla inlägg den 2 december 2016

Av Niclas Bernhardsson - 2 december 2016 21:30

Fredag och Ullis skulle som vanligt springa till mitt jobb, Frejaskolan i Gnesta, och jag tänkte försöka hinna med att springa och möta henne. Sen duscha på mitt kontor och efter det hämta upp ett vin som vi hade beställt till Systembolaget i Gnesta. Wahlgrens Pazzione, ett rött spännande vin. Hursomhelst så strulade det lite på sista lektionen eller det var iaf en elev som hade lite otur och som jag var tvungen att kolla till och en annan sak som drog ut på tiden lite grand. Snart inser jag att jag knappt kommer att hinna springa 2-3 km och det kändes onödigt att byta om för så jag hoppar istället in i duschen så jag är klar när Ullis kommer. Efter Ullis kommit fram och duschat så tog vi lite kaffe på skolan och sen visade jag henne vår massagestol och hon blev nog förälskad. Det är nog en hit för de flesta jobb. Man blir klart piggare och forskning visar att man håller sig mer alert under resten av dagen om man tar en kvart massage runt lunch. En klar skillnad som enkelt skulle räknas hem i form av reda pengar. Kika in på promas.se och visa till era chefer! :-)

Hursomhelst så kommer vi hem mot kvällen och efter maten så drog vi till Safiren och simmade lite. Nu började Ullis känna sig lite småsliten och var inte så supersugen på att simma. Och sen var det några barn som lekte på ena sidan och hade stora flytsaker överallt. Då var vi fyra stycken och jag tog smällen och simmade på barnens sida. Jag tänkte först bara vara snäll mot de andra simmarna men snart nog så insåg jag att det var riktigt kul. Att liksom planera sin simning och köra lite slalom. Tiden rann nästan iväg. Men sen kommer en äldre herre och också börjar simma på samma sida och snart nog simmar han rakt in bland alla prylar och efter någon minut är allting borta. Det var ju crawltid så det var inget konstigt med det. Efter ca. 350-400 meter så kör jag några intervaller men det blev nog bara tre stycken hundringar då det även börjat bli fullt med crawlare på min sida och det var risk för krock några gånger. Jag råkade stryka emot Ullis då vi mötte varandra. Sen blev det ca. 5 stycken 50-ingar. I det stora ett bra pass och jag fick trycka på rätt hårt. Men det var inget direkt lyft på något sätt. Totalt blev det bara 1200 meter och det fick räcka.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards